Crònica

Créixer després del 'pelotazo': dos exemples catalans

Glovo i Wallapop expliquen al Tech Spirit la seva experiència després de canviar de mans

La seu de Glovo a Barcelona.
3 min

BarcelonaQuè passa quan una empresa emergent es ven? Pot seguir creixent, una marca coneguda, encara que canvïi de mans i passi a formar part d'un grup més gran? Exemples catalans com Glovo, comprada per sorpresa pel gegant alemany Delivery Hero el gener del 2022 per quasi 1.000 milions d'euros, o Wallapop, que a l'agost va anunciar que es venia al gegant sud-coreà Naver –que ja ostentava un 30% del capital– per 377 milions d'euros, posen les bases d'una transició suau i insisteixen en la importància de mantenir cert grau d'autonomia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En una xerrada al congrés d'emprenedoria Tech Spirit, celebrat aquest dimecres i dijous a la Llotja de Mar i organitzat pel Tech Barcelona i la Cambra de Comerç, els fundadors de Glovo i Wallapop, Sacha Michaud i Rob Cassedy, han explicat la seva experiència després de canviar de mans. D'una banda, parla un veterà en l'assumpte: l'operació Glovo-Delivery Hero es va tancar ja fa més de tres anys, a mitjans del 2022, quan es va fer completar del tot la integració. En aquell moment, Glovo necessitava capital i Delivery Hero n'era l'accionista majoritari. Junts, assolien un mercat de 70 països amb 2.400 milions d'habitants. "Ha sigut tot positiu", ha apuntat Michaud, que ha destacat el fet que s'ha "mantingut molt l'autonomia de Glovo, que continua tenint la seva seu a Barcelona on dona feina a milers de persones". "Mantenir l'autonomia de negoci ha estat clau perquè la integració fos un èxit", ha sentenciat.

D'altra banda, l'app de compravenda d'articles de segona mà, Wallapop, no va tan avançada. L'anunci de l'adquisició per part de Naver es va fer tot just a l'agost, i no s'acabarà de produir del tot fins d'aquí a uns mesos. És per aquest motiu que el seu conseller delegat, Rob Cassedy, ha apuntat que encara no tenen "totes les respostes", i que n'hi ha algunes que són "confidencials" fins que es completi la venda, però és positiu: "Hem estat molt propers a Naver des del 2021, quan van entrar al nostre capital i, per tant, sabíem que ens aniria bé; tenim una visió compartida i molt bones perspectives", ha assegurat.

Futur optimista

Els dos emprenedors són taxatius amb la seva visió de futur: "sí, et pots vendre i continuar creixent, continuar escalant i continuar fent una bona feina", han resumit. De fet, pel que fa a les perspectives dels propers anys, Michaud és optimista perquè, diu, Glovo "és pràcticament l'únic multioperador europeu i el comerç electrònic d'intermediari és el nostre futur". Alhora, assegura que no li estranyaria veure, d'aquí a uns anys, robots o drons repartint paquets, i ha fet menció de les necessitats canviants de la societat: "fa uns anys estava bé rebre un paquet al cap d'una setmana, ara el que s'espera és rebre'l en un màxim de 48 hores".

Cassedy també és optimista, tant pel que fa a la integració dins del gegant Naver com pel que fa al futur: "la sostenibilitat està cada vegada més a l'ordre del dia, és fins i tot necessari un model així", ha apuntat. Alhora, també s'ha mostrat molt esperançat pel que fa al paper de la intel·ligència artificial dins l'empresa, i, de fet, els dos emprenedors asseguren que no entendrien un futur sense IA. "Tots els nostres enginyers utilitzen IA per suplementar la codificació", assegura Cassedy. "A Wallapop ens està anant molt bé per millorar la interfície de l'aplicació, agilitzar els processos de penjar articles, etc. També per les recomanacions en funció de l'algoritme, compres anteriors, cerques, etc. Veiem la IA com un multiplicador de la nostra força laboral", ha asseverat.

En la mateixa línia ho resumeix Michaud: "Cada segon que pots reduir en el delivery és benvingut, i realment som més ràpids i més eficients", apunta.

stats