Economia 19/09/2017

Tesla inaugura a Barcelona el seu primer centre de servei d'Espanya

L'automobilística també té previst obrir pròximament dues botigues més a Barcelona i a Madrid

Natàlia Vila
3 min
El centre de servei de Tesla a L'Hospitalet de Llobregat té 1.850 metres quadrats entre taller i botiga

L'Hospitalet de LlobregatEl fabricant nord-americà de cotxes elèctrics Tesla ha inaugurat aquest matí a l'Hospitalet de Llobregat el seu primer centre de servei de tot Espanya. Es tracta d'un local de 1.850 m2 al districte econòmic d'aquesta ciutat, a tocar de la Zona Franca de Barcelona.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'automobilística, que té la seu social a l'Estat a Barcelona, ha explicat que ha triat l'emplaçament per la seva proximitat amb el centre de la ciutat i l'aeroport del Prat. A més, aquesta obertura és la primera de les tres que la companyia té previstes, amb una botiga a Barcelona i una altra a Madrid, abans que acabi l'any.

Al nou centre de servei de l'Hospitalet els clients de Tesla hi podran fer les revisions (recomanades anualment o cada 20.000 quilòmetres, amb un cost de 500 euros per revisió), per canviar les rodes, els parabrises o per solucionar els problemes de programari informàtic que tingui el cotxe. Tot i això, la companyia preveu que hi vindran pocs clients: "De fet, com menys clients vinguin millor, això vol dir que tot funciona correctament", ha assegurat el director general de Tesla a Espanya i Portugal, Jorge Milburn. El centre tampoc disposa de servei de xapa i pintura; per tant, els clients que necessitin una reparació d'aquest tipus hauran d'anar a qualsevol taller tradicional, sempre que sigui expert en alumini.

"La filosofia d'aquest centre de servei és fer benefici zero; no busquem guanyar diners, aquí", ha remarcat Milburn. D'aquesta manera, la companyia ha explicat que el que facturi en aquest centre -sense concretar cap xifra- es reinvertirà en el mateix centre o es destinarà a cobrir les despeses de personal.

Vendes incipients

Tesla ha explicat que l'afluència de clients als seus tallers és baixa perquè, com que els seus vehicles estan connectats a internet, la majoria de problemes es poden solucionar amb una actualització des de casa "com si fos un telèfon mòbil" i de manera gratuïta, han explicat fonts de la companyia. A més els seus models tenen "unes 1.000 peces menys que un cotxe de combustió tradicional", fet que també redueix les visites al taller.

A això s'hi afegeix que, de moment, les vendes a Espanya d'aquests models de luxe encara són incipients. Tot i que l'automobilística no dona xifres ni de clients que atendran al nou centre ni tampoc de vendes segregades per mercats, segons l'associació de fabricants espanyola, l'Anfac, Tesla ha venut a Espanya 215 vehicles entre gener i agost d'aquest any. Les vendes van començar tot just el novembre de l'any passat: en total, el 2016 la companyia va vendre una vintena de vehicles més a tot Espanya.

La companyia, que té 33.000 treballadors a tot el món, tampoc ha volgut detallar quants empleats hi haurà en aquest centre de l'Hospitalet de Llobregat, però ha matisat que tots seran plantilla de Tesla i que l'automobilística fa contractacions constants amb demandes a través de la seva web.

'Omplir el dipòsit' en una nit per 12 euros

Tesla compta actualment amb una xarxa de 74 supercarregadors en 12 estacions a tot Espanya i té previst instal·lar-ne 4 més: a Sant Cugat, Saragossa, Manzanares i Granada. Entre aquests supercarregadors i els punts normals la companyia espera tenir cobertes totes les carreteres espanyoles abans que acabi l'any.

Els clients també poden 'omplir el dipòsit' carregant el cotxe a casa, en un endoll normal o amb un endoll especial de paret que val 500 euros. Sigui com sigui, el cost de carregar la bateria oscil·la entre els 7,5 i els 12,5 euros i el temps varia en funció del tipus de carregador que s'utilitzi: amb endoll normal es carrega l'equivalent a entre 100 i 150 quilòmetres en una nit i amb un carregador de paret la velocitat augmenta fins a carregar l'equivalent a 74 quilòmetres en només una hora.

stats