El tràfic de mercaderies al port de Barcelona baixa un 3,6% el 2012

Les importacions i exportacions creixen un 1,8%, mentre el nombre de creueristes que passen pel port va caure un 9%. Sixte Cambra reclama que se'n millorin els accessos

El tràfic de mercaderies al port de Barcelona va baixar l'any passat un 3,6% a causa de la caiguda del trànsit de contenidors –els que no entren ni surten del port, sinó que es descarreguen d'un vaixell i es carreguen en un altre–, segons ha anunciat aquest dimecres Sixte Cambra, president del port de Barcelona. També va baixar el nombre de creueristes que van passar pel port, fins als 2,4 milions, un 9% menys que al 2011.

Durant el 2012, el port va moure aproximadament 41,5 milions de tones, un 3,6% menys que l'any anterior. Sense comptar el llast del trànsit de contenidors, les importacions i exportacions van pujar un 1,8%. El millor comportament el van tenir les exportacions, i Cambra ha destacat que les de contenidors van augmentar un 8,7% i les d'automòbils, un 9,8%.

Quant als creuers, segment en el qual el port ha crescut molt en els darrers anys, el 2012 es va invertir la tendència. No obstant això, el president del port de Barcelona va destacar que el 2012 ha estat "el segon millor any de la historia", després de "l'excepcional 2011".

Sixte Cambra ha destacat la importància del port per a l'economia catalana i espanyola. "Som el primer port de l'Estat, amb entre un 35% i un 40% més de tràfic que el segon i el doble que el tercer. El port és responsable del 7% del Valor Afegit Brut (VAB) català", ha explicat. També ha subratllat que "el 76% de les exportacions catalanes i el 22% de les espanyoles passen pel port".

Per créixer, calen millors accessos

L'objectiu per a aquest any i el futur és continuar creixent en totes les àrees i "atreure centres de distribució d'empreses" per incrementar també el trànsit de contenidors. "Ha de ser un objectiu de país i hem de crear un marc normatiu que ho permeti", ha defensat.

Cambra també ha reivindicat millors accessos, perquè la nova terminal funciona amb uns accessos provisionals que han costat 40 milions d'euros. "A mig termini es col·lapsaran, és prioritari fer nous accessos". Quant a la millora dels accessos ferroviaris, s'ha mostrat confiat que enguany tiri endavant el projecte pactat amb el govern espanyol, que suposarà una inversió de 100 milions d'euros, dels quals el port n'aportarà 50 i l'Estat, 50 més.

Més continguts de