Fiscalitat

Tres de cada quatre afectats per ERTO encara esperen la rectificació de la seva renda

La majoria dels afectats van pagar de més o van rebre menys diners dels que els tocaven

BarcelonaEls gestors administratius de Catalunya han denunciat aquest dimecres que tres de cada quatre afectats per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) encara esperen resposta gairebé sis mesos després de finalitzar la campanya de la renda del 2021 de l’Agència Tributària sobre la rectificació de la seva declaració, que en la majoria de casos és “a tornar”. O dit d’una altra manera, la majoria van pagar de més o van rebre menys diners dels que els tocaven. Segons els gestors administratius, prop del 70% de les declaracions de la renda de treballadors en ERTO s’havien presentat de forma incorrecta, i apunten la falta de dades actualitzades per part del Servei d’Ocupació Estatal (SEPE), que depèn del ministeri de Treball, com la principal causa d’aquests errors.

Inscriu-te a la newsletter Inferns fiscals i les ulleres per mirar el mónInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“Molts d’aquests errors encara no s’han solucionat, per la qual cosa creiem que aquesta situació es repetirà la propera campanya de la renda, en la qual es declararan les dades d’aquest any que està a punt d’acabar”, ha alertat en el comunicat el Col·legi Oficial de Gestors Administratius. Els gestors lamenten que aquesta “laxitud” de l’administració tributària a l’hora de donar resposta no és nova i afecta tota mena de contribuents, no només els afectats per un ERTO. Amb tot, els que han estat o estan en un expedient es van trobar “en una situació excepcional, molt complicada i aliena a la seva voluntat”, per la qual cosa els gestors no entenen que encara no s’hagin resolt els seus requeriments.

Cargando
No hay anuncios

La dificultat d'aconseguir cita

La denúncia dels gestors, però, no acaba aquí. També lamenten les dificultats que hi ha per consultar l’estat dels expedients. “És molt complicat: per internet és gairebé impossible i aconseguir una cita presencial és encara molt complicat”, afirmen. Des del Col·legi, a més, critiquen que la falta d’atenció presencial “s’ha generalitzat i sembla que ha vingut per quedar-se”. Davant d’aquesta situació demanen un “pla global” per recuperar l’atenció i evitar que els ciutadans se sentin “indefensos”.