Economia 12/07/2016

UGT se suma a la denúncia dels incompliments del govern espanyol respecte al corredor mediterrani

Els representants del sindicat de Catalunya, País Valencià, Andalusia i Múrcia demanen a l'Estat aplicar criteris objectius i no polítics en les inversions en infraestructures

Salva Almenar
2 min
Els líders sindicals d'UGT del País Valencià, Catalunya, Múrcia i Andalusia, a la reunió celebrada aquest matí a València.

ValènciaLa Unió General de Treballadors (UGT) s'ha sumat a la llarga llista d'entitats, patronals i governs que han denunciat els retards en l'execució del corredor mediterrani. En un jornada celebrada aquest dimarts a València sota el títol 'Acte en defensa del corredor mediterrani', les unions territorials de la UGT de Catalunya, País Valencià, Andalusia i Múrcia han firmat un manifest en què defensen la necessitat d'una infraestructura "clau per a la vertebració social d'un espai de relacions econòmiques que ja existeix de forma natural" i per a la "competitivitat" de les empreses de l'arc mediterrani.

El document mostra l'actual "preocupació, que deriva en indignació" per l'estat en què es troba el desenvolupament de les obres del corredor mediterrani. En aquest sentit, els quatre líders territorials d'UGT han volgut "denunciar els incompliments" del govern espanyol, "que no tenen cap justificació" –han afegit–. El text és molt contundent i crític envers el ministeri de Foment, i assegura que els quatre territoris se senten "enganyats i estafats per la irresponsabilitat d'uns governs i d'uns polítics que no acaben d'entendre el que ens hi estem jugant. Se'ns està condemnant a bona part de la societat espanyola", conclou.

El manifest recorda que el corredor mediterrani és una infraestructura que afectaria quatre comunitats autònomes i 11 províncies que representen el 18% de la superfície total de l'Estat, el 40% del PIB espanyol i un percentatge similar de població. Raons que des de la UGT consideren suficients per apostar per una infraestructura que faria més competitius aquests territoris i les seves empreses i que ja des de 2005 està considerada com una prioritat per la Unió Europea.

A més, des del sindicat consideren que aquesta infraestructura permetria canviar el model productiu espanyol, ja que el corredor no sols "beneficiaria" els territoris per on discorre sinó també el conjunt de l'Estat.

L'estratègia del km 0 del govern espanyol

Preguntats per si consideren que darrere dels incompliments hi ha una estratègia del govern espanyol per tal de beneficiar altres infraestructures en perjudici del corredor mediterrani, el secretari general d'UGT Catalunya, Camil Ros, s'ha mostrat contundent: "Jo diria que sí". Ros ha assenyalat que "l'estratègia de quilòmetre 0 del govern espanyol demostra que tot allò que no passi per Madrid els molesta".

"Com, si no, una inversió tan clara i tan rendible no l'han feta?", ha apuntat el secretari general d'UGT-Catalunya, qui ha rebaixat una mica el to dient que si l'Estat no està en contra del corredor mediterrani, almenys sí que prioritza unes altres infraestructures.

stats