Telecomunicacions
Economia 16/05/2023

Vodafone acomiadarà 11.000 treballadors en els pròxims tres anys

"El nostre rendiment no ha estat prou bo", argumenta la consellera delegada de l'operadora, Margherita Della Valle

2 min
FASES  Des d'avui fins al 4 de juny, la contractació del servei només es podrà fer  en 10 botigues d'arreu de l'Estat, on es faran demostracions de velocitat. A partir  d'aquesta data, s'estendrà a totes les botigues i es podrà contractar online.

BarcelonaVodafone acomiadarà fins a 11.000 treballadors a Europa al llarg dels pròxims tres anys. Així ho ha anunciat la consellera delegada del grup, Margherita Della Valle, en el marc de la presentació de resultats anuals. "El nostre rendiment no ha estat prou bo [...]. Vodafone ha de canviar", ha dit per argumentar la retallada de la plantilla, tot i que el benefici net de la companyia va ser de 12.000 milions d'euros en l'últim any, un 344% més que l'anterior.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La directiva també ha explicat que l'operadora britànica està oberta a vendre's la filial espanyola, però ha admès que és massa d'hora per saber el resultat de la "revisió estratègica" a la qual sotmetrà el seu negoci a l'Estat. "Simplificarem la nostra organització i eliminarem la complexitat per recuperar la competitivitat. Reassignarem recursos per oferir el servei de qualitat que esperen els nostres clients", ha dit Della Valle, que tot just va ser nomenada consellera delegada a finals d'abril. "Les meves prioritats són els clients, la simplicitat i el creixement", ha afegit.

Els acomiadaments afectaran tant la plantilla de la seu central com la dels mercats locals, si bé no s'ha concretat quina afectació tindrà la retallada en cada país. Sí que s'ha avançat, sense donar més detalls, que es durà a terme un pla de reestructuració a Alemanya i una revisió estratègica a Espanya. "Serem una organització més àgil i senzilla, per augmentar l'agilitat comercial i alliberar recursos", ha dit Della Valle.

Precisament, aquest dimarts s'han fet públics els resultats de l'últim any fiscal de la filial espanyola de Vodafone. El grup va facturar 3.907 milions d'euros a l'Estat, en l'exercici que va acabar el 31 de març, un 6,5% menys que en l'anterior. En aquest sentit, l'empresa va ingressar 3.514 milions d'euros per serveis el seu darrer any fiscal, un 5,4% menys, a causa de la competència en preus del segment de baix valor i la reducció de la seva base de clients.

A finals de trimestre, Vodafone comptava amb 11,1 milions de clients mòbils a Espanya. La base de clients de contracte mòbil es va reduir en 36.000 i durant l'any fiscal es van produir 123.000 desconnexions de SIM temporals d'empreses proporcionades a les escoles i universitats durant la pandèmia. Mentrestant, els clients de banda ampla fixa es van reduir en 121.000, fins a un total de 2,9 milions, els que hi tenen contractada la televisió es va reduir en 56.000, fins a 1,5 milions.

Context difícil al sector

Això no obstant, segons la companyia, l'evolució dels ingressos per servei al llarg de l'any fiscal confirma un canvi de tendència i la progressiva recuperació del negoci gràcies a les mesures impulsades pel grup, com la vinculació de les tarifes a l'IPC, la simplificació de processos i eficiències en costos. Fonts del sector remarquen que el sector de les telecomunicacions és dels pocs deflacionistes i que han hagut de suportar una pujada de preus que no s'ha compensat amb l'augment de les tarifes dels operadors. En aquest sentit, lamenten que el segment de consum residencial no és sostenible amb l'actual regulació europea, que està molt enfocat al preu i a serveis de poc valor, mentre que són més optimistes pel que fa al negoci vinculat a les empreses i les administracions públiques.

stats