Aerolínies
Economia 18/03/2022

Vueling admet la falta de pilots especialitzats per volar a aeroports "complexos"

Tornen a Barcelona el centenar de passatgers atrapats a Islàndia tota la setmana

2 min
Un avió de Vueling a l’aeroport de Barcelona.

BarcelonaLa companyia aèria Vueling ha admès la falta de pilots especialitzats per al vol de Barcelona a Keflavík (situat a prop de la capital d'Islàndia, Reykjavík) quan hi ha una situació climatològica adversa, com la que assegura que s'ha produït aquesta setmana i que ha provocat que un centenar de passatgers hagin quedat atrapats a aquest país des de dilluns després que se'ls cancel·lés el vol durant quatre dies consecutius. "A Florència, que és un aeroport difícil d'operar pel que es coneix com a vent de cua, tenim pilots especialitzats, però a Reykjavík, on tenim pocs vols i poques vegades tenim inclemències meteorològiques, no", han explicat a l'ARA portaveus de la companyia.

Si passés cada dia, han afegit els mateixos portaveus, s'hauria d'habilitar aquests pilots en aquest vol o deixar de volar a aquest destí tal com ja va fer la companyia amb Madeira. "A Florència som l'aerolínia principal i Islàndia no és un destí prioritari", han matisat. A banda de la falta d'especialització de pilots, l'aerolínia també assegura que els vols cancel·lats durant la setmana no van poder sortir perquè els seus avions no estan preparats per volar quan fa molt de vent, tot i que la resta de companyies operaven amb normalitat. L'aerolínia ofereix setmanalment tres vols d'anada i tornada de Barcelona a Reykjavík.

Pel que fa als 96 passatgers que s'han quedat atrapats a Islàndia des de dilluns, han pogut tornar finalment aquest divendres a Barcelona. Ho han fet repartits en dos vols: un a les 15.30 (hora local) i l'altre a les 18.30 i que es preveu que aterri al Prat passada la mitjanit. També han pogut anar a Islàndia els viatgers als quals s'havia cancel·lat el vol des de Barcelona.

El Víctor i la seva parella, que han sigut uns dels afectats, han confirmat aquest divendres que finalment pujaven a l'avió. Des de dilluns han dormit en tres hotels diferents esperant que se'ls assignés un vol de tornada. De fet, una trentena de passatgers estan preparant una denúncia conjunta contra la companyia per les molèsties, ja que molts no han pogut anar al seu lloc de treball, i per la falta d'informació durant aquesta setmana. A banda d'un treballador de Vueling que van trobar a l'aeroport dilluns i a l'hotel dimarts, la resta de dies s'han assabentat de la cancel·lació dels vols per les recepcions dels hotels on s'allotjaven o quan obrien l'aplicació de Vueling i veien que, sense previ avís, se'ls havia canviat el dia del trajecte.

stats