Economia 11/06/2021

Vueling crea amb Nayak una empresa de manteniment d'avions amb 200 empleats

L'aerolínia torna a reduir la dependència d'Iberia, que es limitarà a les reparacions a l'hangar

2 min
Un avió de Vueling

BarcelonaAmb una fórmula semblant a la que va triar per al handling en els seus vols, Vueling torna a reduir la dependència respecte a Iberia. Aquest cop, amb el manteniment de la seva flota d'avions. La principal aerolínia de l'aeroport del Prat ha anunciat aquest divendres que crearà una empresa conjunta amb la companyia alemanya Nayak per mantenir els seus avions a la base de Barcelona. Aquesta societat es dirà Yellow Technic by Nayak i comptarà amb una plantilla de 200 treballadors a Catalunya per encarregar-se de les reparacions senzilles a les naus aturades a les pistes, com ara canvis de pneumàtics i frens.

Això suposa que Iberia, que fins ara era el proveïdor del servei, es quedarà amb una part més concreta del manteniment. L'altra aerolínia del grup IAG es dedicarà a l'assistència als avions que s'han de reparar a l'hangar i que requereixen un equip de mecànics més especialitzat. "Amb aquesta iniciativa farem evolucionar el manteniment als models més competitius entre les companyies low cost i amb els estàndards de qualitat més exigents, cosa que clarament tindrà un impacte en el nostre rendiment operatiu. Això reitera el nostre compromís amb els clients i amb Barcelona", ha explicat Oliver Iffert, director d'operacions de Vueling.

Revisió de costos

A finals del 2019, després d'una vaga del personal de handling d'Iberia a l'aeroport del Prat en ple estiu, Vueling també va optar per crear la seva pròpia empresa per a aquest servei i reduir la dependència respecte a la companyia madrilenya. En un comunicat, Iberia ha assegurat que precisament vol invertir en els tallers als hangars de Barcelona i augmentar la seva activitat pel que fa a les reparacions d'avions més complexes.

Aquest canvi en el manteniment dels avions forma part del pla de millores de Vueling (Vueling Transform) per encarar la recuperació després de l'impacte de les restriccions a la mobilitat aèria per contenir la pandèmia. L'aerolínia ha estat revisant els seus nivells de costos i ingressos perquè siguin més competitius i vol establir "una base sòlida" per al seu futur creixement. La creació d'aquesta nova empresa de manteniment s'ha negociat entre la direcció i els sindicats per garantir que sigui sostenible a llarg termini.

stats