Tecnologia
Economia 18/01/2023

Wallapop aconsegueix una inversió de 81 M€ i s'acosta a l'estatus d''unicorn'

La plataforma de compravenda d'objectes va perdre 34 milions d'euros el 2021

2 min
Rob Cassedy, conseller delegat de Wallapop

BarcelonaÉs una de les empreses d'internet catalanes amb més trajectòria i qui més qui menys l'ha utilitzada alguna vegada per decorar un pis amb poc pressupost o desfer-se d'un regal poc encertat. Wallapop encara no ha aconseguit l'estatus d'unicorn (una companyia tecnològica valorada en més de 1.000 milions de dòlars) que han aconseguit algunes start-ups, però hi és una mica més a prop. La plataforma de compravenda d'objectes ha tancat una nova ronda de finançament de 81 milions d'euros, cosa que situa la seva valoració en 771 milions, la més elevada fins a la data, segons ha explicat la mateixa empresa aquest dimecres en un comunicat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La major part d'aquesta nova injecció de diners l'ha aportada el fons francès Korelya Capital, que té com a responsable l'exministra de Cultura del govern de Manuel Valls Fleur Pellerin. A més, també hi ha participat l'empresa digital coreana Naver. Els dos inversors ja havien encapçalat l'última ronda de finançament de Wallapop, que a principis del 2021 va aconseguir 157 milions d'euros per impulsar la seva expansió després del moment més dur de la pandèmia. Altres accionistes que donen suport a l'empresa des de fa temps, com les gestores de capital risc Accel, 14W i Insight, també s'han sumat a l'operació.

Pas endavant en l'expansió

Després de fer marxa enrere en el desembarcament als Estats Units de la mà de Letgo, Wallapop va tornar a intentar internacionalitzar-se aterrant a Itàlia i Portugal el 2021. La companyia assegura que aquesta ronda li permetrà continuar el seu "creixement estable" al sud d'Europa. "Estem enfocats en impulsar la revolució de la reutilització al sud d'Europa, prioritzant un model de creixement saludable que ens permeti augmentar el nostre impacte mentre escalem", ha explicat Rob Cassedy, el conseller delegat de l'empresa barcelonina.

La monetització sempre ha estat el principal cavall de batalla de Wallapop, que es va mantenir en números vermells durant l'últim exercici del qual es tenen dades. El 2021 l'aplicació va assolir una facturació de 51 milions d'euros, prop d'un 65% més que l'any anterior. Això no obstant, les pèrdues van ser de gairebé 34 milions d'euros, lleugerament superiors a les del 2020.

stats