Especials 27/12/2021

Aquest Nadal, Telefónica segueix connectant persones, sentiments i emocions

A través d’un emotiu espot nadalenc, l’operadora de telecomunicacions recorda la seva llarga trajectòria al sector creant vincles personals, transportant emocions i connectant persones de totes les edats

3 min
Un dels fotogrames de l'espot nadalenc

És nit de Nadal. Un arbre engalanat, la llar de foc encesa, un petit pessebre. A la cuina, tot són corredisses; al menjador, els nens juguen i ballen al voltant de la taula parada. L’Ernesto, el fill adolescent de la família, però, fa estona que seu a la butaca del menjador. Té el mòbil a les mans. Fa estona que s’intercanvia missatges amb la noia de qui està enamorat i la conversa s’allargarà encara unes hores més. “Et trobo molt a faltar”, li escriu. Quan la Lourdes el rep, esbossa un somriure ple de timidesa. Durant tot el sopar, els joves s’aniran enviant missatges, entre mirades de complicitat dels familiars. 

Així comença l’espot nadalenc que Telefónica ha presentat aquesta setmana per desitjar unes bones festes. Sota el lema El millor de connectar és com ens fa sentir, l’operadora de telecomunicacions apel·la directament a la missió que, des de fa anys, mou la companyia a seguir creixent: connectar persones.

Espot Telefónica

“En un moment en el qual la tecnologia és més present que mai a les nostres vides, no hem d’oblidar que les connexions més importants són les connexions humanes”, explica la companyia. En aquest sentit, la companyia treballa des de 1924 per oferir connexions que uneixin a les persones i que les convidin a ser elles mateixes, a expressar-se i a compartir amb qui vulguin allò que més desitgin. 

Per fer-ho possible, amb el pas del temps, Telefónica i les seves marques comercials –Movistar, O2 i Vivo– s’han anat anticipant a les innovacions en el camp de les telecomunicacions i transformant-se per adaptar-se a les noves necessitats de connexió. “Aspirem a digitalitzar tota la societat, sense deixar ningú enrere -afegeix l’operadora-. Sempre seguint els Objectius de Desenvolupament Sostenible fixats a l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, que destaquen el paper clau de la tecnologia, la innovació i les comunicacions per abordar els grans reptes de la humanitat”, apunten. 

En aquest sentit, Telefónica fa temps que treballa per aconseguir un món més ben connectat, però també més sostenible. “Operem en regions de països on, avui dia, hi ha grans reptes socials i ambientals –explica José María Álvarez-Pallete, president executiu de Telefónica, a l’informe Un mundo conectado, un mundo sostenible de la companyia–. Es tracta d’una oportunitat, però també d’una responsabilitat i un privilegi”, assegura. Concretament, l’executiu apunta que els ODS posen a l’abast de Telefónica una gran oportunitat de caminar cap a un futur digital més verd i generar confiança per assegurar una transició digital centrada en les persones.

Cent anys connectant talents

La connexió entre les persones és clau per generar noves idees. “Quan estem connectats, som capaços de fer coses increïbles”, explica Telefónica. Precisament, en aquest sentit, l’operadora va estrenar fa pocs mesos la plataforma Mejor Conectados, un espai web creat per visibilitzar persones amb talent i posar-les en contacte per tal de fer néixer noves relacions, idees i innovacions. “A Telefónica creiem en un món més humà –explica Rafael Fernández de Alarcón, director de Marca, Patrocinis i Mitjans de la companyia–. Volem viure en un planeta que es mogui gràcies al talent de les persones i per això el recolzem de la millor manera que sabem: connectant-lo”, apunta. 

Concretament, dins la plataforma, Telefónica hi ha agrupat peces audiovisuals que recullen el testimoni vital i professional d’alguns dels ambaixadors culturals, gastronòmics, esportius i emprenedors del grup empresarial, com el xef Ferran Adrià, el tenista Rafa Nadal, la nedadora paralímpica Teresa Perales, el triatleta Javier Gómez Noya o l’exjugador de bàsquet Nacho Azofra. Les seves històries tenen un denominador comú: la gran importància que pren la col·laboració entre persones a l’hora d’aconseguir créixer i triomfar. 

Alhora, la iniciativa inclou un espai per tal que tothom qui ho vulgui pugui compartir la seva història, explicar el seu talent i detallar com les connexions amb altres persones van ajudar-lo a créixer. “Tot, en una sola plataforma transcendental, emotiva i fèrtil, que dona sentit a allò que portem fent des de fa gairebé 100 anys”, apunta Telefónica. 

stats