“BBVA Valora View, primera app bancària que permet la cerca d’habitatge a través de realitat augmentada”

Entrevista a Enric Miró, tècnic de Transformació Digital de BBVA

La realitat augmentada, el 'big data' i la geolocalització conformen la nova aplicació de BBVA: una eina per trobar habitatge i valorar les millors opcions abans d'entrar-hi a viure.

BBVA ha llançat l'app BBVA Valora View. Amb quin objectiu?

BBVA Valora View és la primera app del sector bancari europeu que permet la cerca d'habitatges de compra o lloguer a través de la realitat augmentada. El que es busca és proporcionar a l'usuari preus recomanats mitjançant l'ús del 'big data'.

Quin paper té la realitat augmentada en el seu funcionament?

És molt fàcil de fer anar: amb BBVA Valora View, qualsevol usuari d'iOS o Android pot apuntar amb la càmera del mòbil a un edifici i, a través de la realitat augmentada, l'aplicació informa de si en aquell entorn hi ha algun habitatge en venda o per llogar al portal web Idealista. A més, BBVA Valora View aporta informació útil de l'immoble i detalls del barri per saber els tipus d'habitatge que hi ha, així com els immobles disponibles a la zona i les valoracions estimades.

L'app indica també les zones més cares o les més assequibles d’un indret determinat. Com ho fa?

Els usuaris de BBVA Valora View disposen d'un mapa intel·ligent des d'on també s'accedeix als habitatges disponibles. El mapa incorpora un indicador de calor que marca les zones més assequibles. A mesura que amplies o redueixes l'àrea, el mapa de calor es mou adaptant-se als habitatges que mostra.

L'aplicació va més enllà i també facilita informació sobre les possibilitats de l'usuari per comprar l'habitatge. Quina informació dona?

Un dels grans avantatges de BBVA Valora View és que permet al client fer una simulació de com seria la seva hipoteca per a un immoble determinat i, si ho vol, sol·licitar-la des de l'app mateix. L'eina acompanya l'usuari en totes les fases de cerca perquè si vol adquirir un habitatge ho pugui fer amb informació real.

Quina resposta heu obtingut amb la posada en marxa de BBVA Valora View?

Ha tingut molt bona acollida. Per exemple, BBVA Valora, pionera al mercat espanyol en l'ús de 'big data' per al mercat immobiliari, acumula més de 2,5 milions de cerques de clients i no clients de l'entitat financera. Més de 730.000 persones ja han fet una simulació de com seria la seva hipoteca. Una dada interessant és que quasi un 40% dels clients que acaben sol·licitant un préstec hipotecari han interactuat prèviament amb BBVA Valora.

Per què l'oferiu també a no clients?

Els usuaris, siguin clients o no de BBVA, ja no busquen només productes, busquen solucions que vagin més enllà, com aquestes eines de cerca que inclouen, fins i tot, simulacions hipotecàries.
Per què és tan important l'ús del 'big data' en les aplicacions i serveis que ofereix BBVA?
A BBVA tenim la màxima "Com més saps, millor decideixes". Per això intentem posar el màxim d’informació possible a l'abast dels nostres clients per ajudar-los a prendre les millors decisions, i el 'big data' és un aliat en aquest procés.

Més continguts de

El + vist

El + comentat