Raúl Navarrete: “BBVA ofereix tots els avantatges de la tecnologia biomètrica en les operacions financeres dels seus clients”

2 min
Raúl Navarrete és responsable del Canal Mòbil de BBVA España

BBVA integra la biometria facial i dactilar per signar operacions bancàries des de la seva aplicació. Entrevistem Raúl Navarrete, responsable del Canal Mòbil de BBVA España, per parlar-ne.

¿Com ha estat el procés per oferir el nou servei?

— BBVA ha fet un estudi amb clients i no clients a Espanya sobre seguretat i diferents mètodes d’accés. Una de les conclusions és que el mètode de firma ideal per als usuaris ha de combinar i equilibrar comoditat amb seguretat, així com confirmació per part de l’entitat del tràmit o operació que es faci. Amb aquest objectiu, BBVA va iniciar aquest projecte que ofereix tots els avantatges de la tecnologia biomètrica a les operacions financeres dels clients, en què hi prevalen la comoditat i la seguretat.

La firma amb biometria, ¿arribarà a tots els serveis actuals de BBVA?

— Les operacions bancàries que encara no permeten l’ús de biometria i que s’han de realitzar per SMS són les regulades per PSD2, com ara transferències, la consulta de moviments més enllà dels tres mesos o l’accés al banc a través de canals digitals cada 90 dies. Es preveu que la signatura amb biometria per a aquestes operacions pugui estar activa al llarg d’aquest 2021. A més, algunes de les operacions més comunes, com el pagament en comerços online, apagar o encendre les targetes o consultar el CVV, sobretot amb l’arribada de la família de targetes Aqua, es veuran beneficiades amb la implantació de la firma amb biometria.

Quins avantatges suposa?

— Signar diferents operacions bancàries amb biometria registrada al dispositiu mòbil és un procés ràpid, segur i còmode. El nou procés evita els contratemps per manca de cobertura o localització que poden ocasionar els missatges curts. A més, en cap cas BBVA emmagatzema ni tracta la informació biomètrica registrada pels clients als seus dispositius. L’entitat financera només ofereix la possibilitat al client de gaudir del servei per fer operacions bancàries mitjançant la validació de la seva biometria, que realitza el mateix dispositiu.

Aquesta iniciativa ha convertit, un cop més, a BBVA en entitat pionera pel que fa als avenços tecnològics.

— BBVA ha sol·licitat la protecció d’aquest nou servei com a patent i, actualment, es troba en tràmit a l’Oficina Europea de Patents. La veritat és que els clients de la banca a Espanya estan bastant familiaritzats amb la biometria, amb BBVA com a pionera. Gràcies a l’aliança amb Veridas, empresa líder a nivell internacional en verificació digital de la identitat, des del 2016 qualsevol persona pot obrir un compte amb el mòbil de manera totalment digital només fent-se una selfie i atenent una videotrucada. El servei Alta Immediata es va llançar el 2016 i, des de llavors i fins al tancament de l’abril del 2021, més de 700.000 usuaris l’han utilitzat per fer-se clients de BBVA. Recentment, l’aplicació de BBVA a Espanya també ha integrat FIDO (Fast Identity Online), el darrer estàndard d’autenticació online del mercat que reforça la seguretat dels sistemes biomètrics en dispositius mòbils.

stats