BBVA AMB LES NOVES TECNOLOGIES

“Els petits comerços han de veure com una oportunitat les enormes possibilitats de les noves eines digitals”

Entrevista a Antonio Macías, director de Mitjans de Pagament a Transformació Digital de BBVA Espanya

Judit Monclús
3 min
Antonio Macías és director de Mitjans de Pagament a Transformació Digital de BBVA Espanya / BBVA

El departament de Mitjans de Pagament a Transformació Digital de BBVA, que dirigeix Antonio Macías, treballa per oferir solucions que facilitin als comerços l’adaptació a un nou consumidor que ha modificat la manera com s’aproxima al seu negoci i com realitza el pagament de les seves compres.

Segons dades del Banc d’Espanya, l’ús de la targeta com a mitjà de pagament ha pujat un 15% el primer trimestre del 2019 en relació al mateix període del 2018. ¿Creu que el petit comerç està preparat per a un major ús d’aquest mitjà?

Els hàbits de consum han evolucionat a gran velocitat. Per als petits comerços, les noves tecnologies són una oportunitat i no una amenaça. La digitalització permet oferir al client una experiència millor i personalitzar el producte. En aquest sentit, fa uns mesos, BBVA ens vam convertir en la primera entitat d’Espanya en incloure dins de l’app, tant de particulars com d’empreses, una experiència digital que permet als comerços amb TPV de BBVA tenir un control integral de les seves vendes. Gràcies a My Business, el comerç pot conèixer d’una manera immediata i a través del mòbil el total de les vendes generades a les botigues.

Com han rebut els comerços aquesta nova eina?

Les xifres parlen per elles mateixes: des que es va llençar el passat mes de gener, My Business ha rebut un 107% més de visites que l’antiga secció de comerços a la qual va substituir, i compta amb un 90% més d’usuaris.

Abans de My Business hi havia una secció de comerços a l’app. Quines novetats incorpora aquesta nova experiència que no tenia l’anterior?

Amb l’anterior secció, el client podia veure l’abonament de les remeses però la informació no estava organitzada d’una manera clara i intuïtiva. Amb My Business, el TPV de BBVA deixa de ser només un canal de cobrament i pren una nova dimensió. El comerç pot consultar en temps real les vendes i devolucions registrades al TPV per dies, mesos i anys i comparar-ho amb el període anterior. A més, pot afegir altres tipus de cobrament, ja que, de vegades, el client paga en efectiu o utilitza altres sistemes. D’aquesta manera, el client tindrà al seu mòbil tota la informació que necessita per prendre decisions en temps real amb les dades que li proporciona aquesta eina, fet que li facilita la gestió del dia a dia del seu comerç.

¿Teniu pensat introduir millores en aquesta eina o realitzar nous desenvolupaments per a comerços?

En el cas de My Business, el passat mes de juliol vam incorporar dades estadístiques i gràfiques sobre les vendes perquè els nostres clients puguin prendre decisions estratègiques per optimitzar el seu negoci. També ens demanaven la possibilitat de veure en temps real les vendes i no només accedir a les del dia anterior. I ja ho tenim disponible. També al llarg d’aquest mes de setembre inclourem informació estadística sobre la forma de cobrament més utilitzada i sobre els pagaments que realitzen els seus clients en divisa estrangera.

Què diríeu a un petit comerç que es troba davant dels nous reptes als quals s’enfronta en aquesta era digital?

El món es transforma d’una manera molt ràpida. Per tant, els petits comerços han de veure com una oportunitat les enormes possibilitats que ofereixen les noves eines digitals. A BBVA sempre posem al seu abast solucions digitals innovadores, que són útils per a la gestió dels seus negocis, i volem acompanyar-los en el seu procés de transformació.

stats