BBVA AMB LES NOVES TECNOLOGIES

El telèfon mòbil, el canal preferit dels nous clients digitals de BBVA

Les altes registrades a través del mòbil al juliol superen en un 26% les fetes per la web

Els canals digitals consoliden la relació de les entitats financeres amb els seus clients i es converteixen, fins i tot, en el seu primer punt de contacte. Al llarg d’aquest 2019, el telèfon mòbil s’ha convertit en el canal més utilitzat pels nous clients que han optat per donar-se d’alta a BBVA a través dels canals digitals de l’entitat. El juliol passat, el percentatge d’altes mòbils va ser fins a un 26% superior a les altes registrades a través de la pàgina web. Des del punt de vista global, són tres de cada deu clients nous de BBVA els que actualment es donen d’alta a través de canals no presencials.

BBVA és el banc pioner a l’estat espanyol en permetre obrir un compte a través de canals digitals, des de l’any 2015. Aquest servei, que en un principi només es trobava disponible a través de la pàgina web de l’entitat, es va completar el novembre del 2016 amb l’alta mòbil, la primera solució d’aquestes característiques llançada per una entitat bancària a l’Estat que utilitza tècniques d’identificació biomètrica amb segell espanyol per assegurar la identitat del titular o titulars que vulguin obrir un compte. De fet, aquest 2019, el mòbil s’ha convertit en el canal preferit dels nous clients digitals. Fins ara, i en conjunt des de començament d’any, les altes mòbils superen en un 13% les registrades a la web, un percentatge que no ha deixat d’augmentar a favor dels 'smartphones'. Les xifres del juliol passat van confirmar que les altes registrades a través del mòbil van superar en un 26% les altes realitzades a través de la pàgina web.

Cal destacar que el sistema d’alta a través de canals digitals consta d’una verificació dels documents que acrediten la identitat del titular, que es completa amb la identificació biomètrica de l’interessat en fer-se client a través d’una fotografia i d’un vídeo.

Facilitats per canviar de banc

Avui en dia, una de cada tres noves altes de clients d’entitats bancàries a l’estat espanyol es fa per canals digitals. Malgrat això, ser client d’una nova entitat financera podria comportar, en determinats casos, algunes gestions addicionals. Per aquest motiu, BBVA facilita aquests tipus de gestions quan un client de l’entitat necessita portar els seus ingressos o despeses al nou compte. El Servei Mudança permet al client redomiciliar els seus rebuts de manera digital per facilitar-li la gestió dels seus pagaments. Al llarg d’aquest 2019, BBVA ha tramitat 60.000 sol·licituds de redomiciliació de rebuts per canals digitals.

Els clients de BBVA també poden gestionar els seus ingressos d’una manera més senzilla. Els que tinguin nòmina poden sol·licitar per l’app i a través de la pàgina web el document que han de portar a la seva empresa per demanar el canvi de compte per a la seva nòmina. També els pensionistes poden consultar o demanar la informació per correu electrònic per saber com domiciliar la seva pensió a l’entitat. Aquesta eina és molt útil per a aquelles persones amb ingressos reiterats, com per exemple pel cobrament d’un lloguer d’un habitatge amb inquilí. En aquest cas, poden sol·licitar el document per entregar-lo al pagador en què s'informa del canvi al número de compte.

Més continguts de