Contingut patrocinat
Especials 08/09/2023

El Port de Barcelona obre les portes de l'Índia a les empreses catalanes

Organitza, del 16 al 18 d'octubre, una missió empresarial al país asiàtic per reforçar els vincles comercials

Redacció
2 min
El Port de Barcelona manté una relació comercial destacable amb l’Índia, país amb el que mou anualment 2,3 milions de tones.

Entre els dies 16 i 18 d'octubre, el Port de Barcelona celebrarà una missió empresarial a l’Índia que es desenvoluparà a Bombai, la ciutat més gran del país i capital comercial i cultural. Aquest viatge té per objectiu facilitar l’entrada en aquest mercat a empreses importadores i exportadores, així com a companyies del sector logístic, propiciar noves oportunitats de negoci i reforçar les relacions institucionals amb les autoritats índies.

A més de facilitar les reunions bilaterals entre empreses, durant la missió empresarial es desenvoluparan seminaris temàtics centrats en l’àmbit duaner, la innovació i la formació amb la presència de figures destacades en la matèria del país de destinació. El viatge inclou, a més, una visita al Port de Bombai, un dels més importants del país, amb el qual el Port de Barcelona manté una relació comercial destacable que ha anat augmentant els darrers anys fins a arribar a un intercanvi de 41.000 tones de mercaderies el 2022.

El Port de Barcelona i la Comunitat Portuària tenen una àmplia experiència en l'organització d'aquesta mena de viatges comercials i institucionals. De fet, serà la missió número 25 que organitza, moltes de les quals han tingut com a destinació l’Àsia: Tailàndia (2022), Corea (2021), el Japó (2019) i el Vietnam (2018) són alguns exemples de missions fetes els darrers anys.

Aquest any, l'elecció de l’Índia respon a raons de pes: és la cinquena economia del món i exerceix la presidència de torn del G-20; s'ha convertit fa poques setmanes en el país més poblat del món, amb més de 1.428 milions d'habitants, superant la Xina, i té una gran importància geoestratègica perquè moltes de les grans rutes marítimes internacionals passen pels seus ports; corporacions multinacionals de la importància d’Apple han començat a traslladar part de la seva producció a l’Índia, cosa que fa preveure que es converteixi en un dels grans pols manufacturers del món en pocs anys; i algunes previsions apunten que, el 2029, es convertirà en la tercera economia del planeta. A això cal sumar-hi que l’Índia és un país amb una població molt jove que, juntament amb el creixement econòmic ràpid, contribueix a l’increment del consum i al desenvolupament de la innovació.

L’Índia és una destinació molt interessant i el moment és molt oportú per fer créixer l’interès pels nostres productes i incrementar les relacions comercials del nostre país. La logística és clau per garantir els fluxos internacionals de comerç i garantir el dia a dia de les persones. Per això, és indispensable establir relacions entre els orígens i les destinacions de les cadenes de subministrament, garantint-ne la transparència i l’agilitat. El coneixement mutu permet afrontar de manera més àgil i segura les diferents disrupcions que puguin sorgir en un escenari mundial incert. I no hi ha dubte que accions com aquestes missions empresarials contribueixen a aprofundir en aquest coneixement. Les empreses interessades en participar en la missió empresarial a l’Índia en trobaran més informació, així com el formulari d’inscripció, en aquest enllaç.

stats