14/01/2016

Laia Sanz, de la ràbia a la impotència

3 min
Laia Sanz, de la ràbia  a la impotència

BarcelonaLaia Sanz va començar malament l’etapa d’ahir en assabentar-se que els organitzadors havien decidit modificar la classificació general, cosa que la deixava més lluny del seu objectiu: acabar entre els 10 primers de la general de motos. La segona setmana de la prova, en la qual es decidiria tot plegat, havia d’estar marcada per la sorra, les altes temperatures, les dunes i el control de la navegació per evitar perdre’s, però dimarts l’organització ja va decidir aturar l’etapa després del segon control de pas -es van fer 178 km d’especial dels 285 que estaven previstos- perquè hi havia pilots amb problemes per les altes temperatures. “Això és el Dakar, i ha de ser dur. Ha sigut el primer dia dakarià de veritat, i així hauria de ser la major part del ral·li. I si només arriben a la meta 50 motos, doncs només n’hi arriben 50, però no es pot abaixar el llistó a la primera dificultat que es presenta. Em fa ràbia que s’hagi cancel·lat l’etapa”, va dir Sanz en saber que l’organització -després de la suspensió- havia decidit donar a tots els participants els temps que havien aconseguit al control de pas número 2. Als que no van poder seguir més els van donar el temps del pilot més lent que havia arribat fins al quilòmetre 250. Això va provocar que Sanz passés a ser 14a a la classificació general, a 50 minuts del 10è classificat de la general, Alessandro Botturi, quan abans del canvi era 13a, a tan sols 13 minuts.

Sanz va queixar-se a través de les xarxes socials abans d’iniciar l’etapa d’ahir, la desena, que tornaria a ser retallada -en aquest cas per una crescuda fluvial- dels 278 km previstos a 244. Després de la ràbia de veure com quedava lluny del seu objectiu malgrat haver donat la cara dimarts, ahir Sanz es va trobar que el seu radiador no l’ajudava. La pilot de Corbera de Llobregat va haver d’aturar-se molts cops per anar-hi posant aigua en una etapa en què hauria pogut guanyar posicions, ja que controlava millor la navegació que alguns rivals. Però com que va haver de rodar lenta va arriba a 1 h 34 min 29 s del guanyador de l’etapa, l’eslovac Stefan Svitko. D’aquesta manera, baixa a la 16a posició de la general, a 3 h 29 min 36 s del liderat, i a més de dues hores del top 10.

Svitko (KTM), per la seva banda, va retallar a 5 min 47 s el desavantatge respecte del líder en motos, Toby Price (KTM), en imposar-se a l’etapa, tot i que l’australià, tercer, es manté com a líder còmode en la classificació general de motos. L’argentí Kevin Benavides (Honda) va acabar segon a 2:54. Després d’aquesta jornada, i amb tres etapes per acabar la carrera, Price manté una diferència de 23:12 sobre Svitko.

Sainz, fora de combat

En cotxes, el francès Stephane Peterhansel (Peugeot) va recuperar el liderat després de la debacle de l’espanyol Carlos Sainz, que va tenir un problema a la peça que se situa entre la caixa de canvis i el motor i que ha perdut tota opció al triomf final. Després d’haver aconseguit el primer lloc en la jornada de dimarts, el Peugeot DKR2008 del madrileny, de 53 anys, es va aturar al quilòmetre 213, just a 31 quilòmetres de la meta. Peterhansel, doncs, va recuperar el liderat amb una victòria en la qual va avantatjar en 5 min 40 s el seu company d’equip Cyril Despres. El tercer lloc va ser per al rus Vladímir Vassiliev (Toyota) i Nani Roma (Mini) va ser quart.

stats