BARÇA
Esports Barça 20/03/2018

Les aficions alcen la veu contra el preu de les entrades

Des de Roma plouen crítiques al Barça per cobrar 90 euros als seus aficionats

Toni Padilla
3 min
Les aficions alcen la veu contra el preu de les entrades

BarcelonaL’any 2012, abans d’un partit de competició europea entre l’Athletic Club de Bilbao i el Schalke 04, l’afició alemanya va mostrar una pancarta: “90 euros per una entrada? És futbol, no pas sexe telefònic!”, deien de forma irònica. En una lliga, la Bundesliga, amb el preu mitjà per entrada més baix d’Europa, els aficionats de clubs que juguen a Europa es troben amb preus ben diferents quan els toca creuar fronteres. Si la mitjana del preu de les entrades de la Bundesliga és de 32 euros, a la lliga espanyola és de 70, i a la Premier League, de 74. Preus que encara poden ser més cars a Europa.

La polèmica pels preus de les entrades ha arribat al Barça després d’una iniciativa del diari Il Romanista, un mitjà de comunicació dedicat a la informació del Roma, rival de l’equip de Valverde a la Champions. El rotatiu ha enviat una carta a Josep Maria Bartomeu per demanar-li que reconsideri el preu al qual el club ha posat les entrades per als aficionats del Roma. “Un club que sempre ha estat atent als valors del món del futbol no pot restar indiferent davant la petició que us fem de revisar el preu de gairebé 90 euros per al sector visitant reservat als simpatitzats del Roma -indica la carta, firmada per Valerio Curcio, un dels responsables d’aquest mitjà-. Sisplau, considereu què significa que un pare romanista porti els seus fills a veure aquest partit. Quan es va fer el sorteig, els preus de l’avió es van disparar. Igual que els dels hotels. A aquestes despeses, una família hauria d’afegir-hi 180, 270 o 360 euros per quedar-se a l’últim anell del Camp Nou, un luxe difícilment accessible per a la majoria d’aficionats”, explica la carta, enviada físicament a les oficines d’un Barça al qual demanen que demostri ser “més que un club”. “Confiem i esperem que tingueu en compte aquesta sol·licitud. Seria la millor jugada abans del partit. El futbol és com la llibertat: és participació. En cas contrari, no té sentit ni guanyar”. L’equip romà arribarà acompanyat d’uns 4.000 o 5.000 aficionats, que van pagar 60 euros per veure l’Atlètic de Madrid-Roma de la primera fase i uns 40 pel Chelsea-Roma.

Portada del diari 'Il Romanista', adreçant-se al Barça pel preu de les entrades

Curcio admet que, en part, el seu mitjà ha iniciat aquesta campanya per enviar també un missatge a la directiva del seu club, el Roma, perquè “seria una llàstima que el nostre club fes el mateix i apugés els preus; el futbol sense aficionats no és res”, diu. De moment, el Barça considera que els preus són normals per aquesta eliminatòria, perquè són semblants als que es demanen a les altres aficions visitants en competició europea. El Barça pot arribar a obtenir beneficis de 4 o 5 milions d’euros per un partit de Champions, tant gràcies a l’afició visitant com, sobretot, als packs d’entrades per a aficionats locals en què les localitats provenen de la modalitat Seient Lliure.

El grup Seguiment FCB, que va participar activament a les últimes eleccions a la presidència del Barça reclamant potenciar desplaçaments econòmics de l’afició blaugrana, s’ha posicionat a favor de la proposta recordant que els aficionats del Barça pagaran 60 euros per ser a l’Olímpic. “Fa temps que reclamem un pacte de preu per a la zona visitant”, van explicar.

Aficions revoltades

Diferents aficions europees fa anys que reclamen preus més econòmics. En molts casos, els clubs que posen els preus més cars són de la lliga espanyola. Fa pocs dies, el Manchester United va cobrar als aficionats del Sevilla un extra de 35 lliures (gairebé 40 euros) per acudir al duel de tornada dels vuitens de final de la Champions League a Old Trafford. Una iniciativa que tenia com a objectiu destinar aquests diners extra a ajudar els seus aficionats a pagar el viatge a la capital andalusa. El preu de les entrades del club de Nervión per als seguidors reds van ballar entre els 100 i els 150 euros.

Fa dos dies, els grups d’animació del Liverpool The Spirit Of Shankly i Spion Kop 1906 van demanar a la seva directiva i a la del Manchester City, equips emparellats als quarts de final, que fixin el mateix preu per als aficionats visitants, tant en l’anada com en la tornada, en 30 lliures. La directiva del Liverpool està estudiant la proposta.

stats