BARÇA

Avís de Nike al Barça: patrocini per al 30 de novembre

La multinacional va comunicar la setmana passada a Manel Arroyo que hauria de saber el patrocinador a finals de mes

La setmana passada Nike va fixar una data límit al Barça per saber el patrocinador de la samarreta de la temporada que ve. El 30 de novembre és el dia que la multinacional va marcar en vermell, i així ho va fer saber al vicepresident Manel Arroyo dilluns passat. Nike és conscient que el Barça probablement no complirà amb aquesta data, però pressiona el club català perquè hi hagi el menor retard possible, ja que si els terminis s'allarguen representarà més feina en el procés de producció de l'empresa d'Oregón i, sobretot, es podria acabar amb el pitjor dels escenaris: que no hi hagi 'stock' de les noves samarretes durant un període de temps o que la samarreta no arribi a tots els punts de venda del planeta.

De moment, no hi ha hagut trobada formal entre el Barça i els responsables de Nike, Albert Baronet i Marcos Garzo, però sí converses informals per fer un seguiment d'aquest tema. A la multinacional americana hi ha tranquil·litat absoluta, tenen el compromís del Barça que el tema es desencallarà en breu. Això sí, si d'aquí a dues setmanes no hi ha acord, l'alarma estarà a punt de sonar.

Quan Manel Arroyo va informar Nike del gir inesperat de les negociacions amb Qatar Airways, el missatge que va traslladar el vicepresident blaugrana va ser que no seria una  qüestió que s'allargaria en el temps i abans d'acabar l'any estaria solucionada. Nike, de fet, no necessita que l'assemblea aprovi el patrocini de la samarreta, sinó que en té prou que hi hagi acord entre el Barça i el futur patrocinador durant les properes setmanes, ja que d'aquesta manera pot començar les fases inicials del procés, principalment de disseny. Com que la fabricació de les samarretes no comença fins al febrer, el Barça té aquest marge de temps per fer l'assemblea extraordinària: què passaria si els compromissaris rebutgessin el patrocini?

A Nike l'interessa tenir resposta durant les properes tres setmanes perquè a principis d'any comença la venda de les noves samarretes als distribuïdors i grans centres comercials, i la multinacional ha de presentar un exemplar de la samarreta. Com és obvi, per a Nike és més fàcil que Qatar Airways sigui el patrocinador, ja que s'evitarien passos importants pel que fa al disseny: elecció dels colors ('pantones'), ubicació de logotips... Qüestions que poden semblar simples i banals, però que comporten molta feina entre els responsables de Nike, del club i el patrocinador, ja que la marca escollida –que pagaria, si el Barça se surt amb la seva, un mínim de 65 milions per temporada– vol cuidar al màxim tots els detalls per amplificar l'impacte i aconseguir els objectius buscats a nivell de màrqueting.

Sobre les negociacions, el Barça segueix hermètic, i l'únic que ha transcendit durant les últimes setmanes és que no estan trencades les converses amb Qatar Airways, tal com algunes informacions havien apuntat. Rakuten és l'altra marca que aposta pel patrocini de la samarreta del Barça.

Més continguts de