Barça

El Barça acusa uns 15.000 socis de revendre l’entrada el dia de l’Eintracht

El club nega haver venut localitats a alemanys i cancel·la el contracte amb un operador turístic

3 min
Juli Guiu, Joan Laporta i Lluís Venteo

Barcelona“Entenem que el club no és culpable, tot i que és el màxim responsable” de la presència massiva d’aficionats alemanys en el partit de l’Europa League contra l’Eintracht de Frankfurt. Així sentenciava Joan Laporta en la compareixença per explicar què va fallar en el partit de tornada dels quarts de final, quan uns 30.000 seguidors de l’equip rival van entrar al Camp Nou. Una nit en què es van registrar incidents a la graderia però que, sobretot, va acabar amb una derrota estrepitosa a la gespa que deixava el Barça sense l’únic títol que tenia realment a l’abast.

Ja ha passat gairebé una setmana d’aquella eliminació, però la ferida encara no està tancada. La responsabilitat, segons el president blaugrana, és col·lectiva. Però el màxim mandatari tenia clar a qui assenyalar. D’una banda, els 7.400 socis que van comprar entrades per revendre-les. I, de l’altra, els aproximadament 7.000 abonats que van vendre el carnet a l’afició rival. Però, més enllà d’aquest mal ús de les localitats, també carregava contra els “grups organitzats de revendes”, que van vendre entrades a qui no tocava. També a un operador turístic, P1 Corporate Hospitality, amb qui rescindirà l’acord que té signat. I, finalment, la UEFA i els dirigents de l’Eintracht, per haver mentit assegurant que la gran majoria dels 30.000 seguidors alemanys que van viatjar a Barcelona ho feien sense entrada. “I la sorpresa va ser que tots en tenien”.

La venda de localitats estava prohibida per als aficionats de l'Eintracht

Laporta, acompanyat del vicepresident de màrqueting, Juli Guiu, i del cap de seguretat, Lluís Venteo, va defensar durant una hora i mitja que el Barça va fer bé les coses. Va reconèixer que el sistema, al final, “es va desbordar”, però no per negligència sinó perquè, segons la seva versió, els aficionats alemanys van aconseguir burlar-lo per altres vies. El club tenia bloquejada la compra a aficionats rivals –els detectava quan feien el pagament, si la targeta era alemanya–. Així es van impedir fins a 27.201 intents de compra. Però aquí, segons la versió del club, és on entra la picaresca. Per exemple, les revendes massives.

Dels 30.000 seguidors de l’Eintracht, 5.000 van accedir al camp amb les localitats de tercera graderia que el club posa a la venda per a l’afició rival. I les 25.000 restants, d’on surten? El club només admet que la venda online va fallar durant uns minuts i que això va permetre que els alemanys poguessin comprar 238 entrades. Les restants surten, d’una banda, dels aproximadament 15.000 socis o abonats que van fer negoci amb els seus carnets. La xifra, asseguren, és aproximada perquè “no es pot saber del cert”. Unes 500 van sortir de la venda VIP, que sí que es permet als rivals perquè “no acostumen a donar problemes”. I les altres, sosté el Barça, de l’operador turístic que va fer mala praxi i de les entrades comprades per internet per aficionats d’aquí que van acabar, amb els grups de revenda, en mans forasteres. Precisament, el Barça va declarar la guerra als revenedors i buscarà, a través de les entrades nominals –que s’implementaran la temporada vinent–, acabar amb aquest sistema fraudulent.

Segons Lluís Venteo, el Barça no va ser conscient de la magnitud de la tragèdia fins al moment del partit. Les informacions que tenien eren que el gruix d’aficionats es quedarien fora i per això la majoria d’actius de seguretat (Guàrdia Urbana i Mossos) estaven fora de l’estadi. La sorpresa va ser comprovar que podien accedir al recinte. “En cap cas ens vam plantejar deixar-los fora. Hauria suposat un conflicte encara molt superior”, sosté el cap de seguretat. El club, més enllà d’això, parla d’una “cultura diferent” dels aficionats de l’Eintracht, que veuen els partits drets i bevent tota l’estona. I també sosté que si el marcador hagués estat un altre, favorable al Barça, s’haurien calmat molt els ànims.

Entrades nominals per accedir al Camp Nou

Més enllà de la poca autocrítica, Laporta es comprometia a impedir que això “no torni a passar mai més”. Per això, a partir de la temporada vinent, les entrades passaran a ser nominals. No en tots els partits, sinó en els d’alt risc o els especials (partits contra el Madrid, europeus o alguns de Copa, per exemple).

L’objectiu final és posar nom i cognoms a la persona que entra a l’estadi. “Un cop has venut l’entrada en perds el rastre, no saps qui la fa servir. En canvi, amb entrades nominals sí que es pot aconseguir”, assegura Venteo. Segons van avançar, les entrades i els abonaments es podran cedir, però notificant-ho al club. I la identitat es comprovarà abans d’accedir al Camp Nou.

stats