Barça

Les paraules boniques de l'últim salvavides del Barça

Ruslan Birladeanu, sota sospita de la Lliga, es deixa veure pel Mobile World Congress

Un moment de Sports Tomorrow Congress, les jornades que la institució culer organitza al Mobile World Congress
3 min

Barcelona"Tinc la sort de conèixer els proveïdors que he de conèixer. I aquest no el conec". Aquesta afirmació és d'un dels nombrosos empleats del Barça que van assistir aquest dimarts a l'Sports Tomorrow Congress, les jornades que la institució culer organitza al Mobile World Congress. Faltaven molt pocs minuts per a l'inici de la xerrada de Ruslan Birladeanu, el fundador de l'empresa que ha de desenvolupar l'operadora de telecomunicacions Barça Mobile, i aquest treballador blaugrana, amb més informació i context que la majoria dels assistents, no transmetia gaires garanties sobre el que l'auditori estava a punt d'escoltar d'aquest misteriós home de negocis moldau que ha aixecat les sospites de la Lliga en el marc de les corredisses per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor.

Birladeanu va repetir la indumentària que ja va lluir a la jornada inaugural del MWC. Vestit blau fosc, corbata amb els colors del Barça i un pin amb l'escut del club a la solapa. Al costat, amb una expressió més tensa que la del seu pare, Andrei Birladeanu, que també ha fet negocis amb l'entitat en els últims mesos, lluïa directament una bufanda blaugrana. Però només Ruslan va pujar a l'escenari per intentar explicar, en un anglès tirant a elemental, en què consisteix el projecte que li ha valgut per ser definit pel Barça com un "líder mundial en connectivitat i integracions d'infraestructures" tot i no tenir experiència prèvia acreditada en cap canal oficial. El van acompanyar Bryan Bachner, responsable de Barça Vision, i Míriam Ferrando, CIO del club.

Hi havia expectació per sentir les explicacions de Birladeanu. Desenes de professionals del sector, periodistes especialitzats i mitjans generalistes estaven a punt per recollir les reflexions de l'expert en telecomunicacions. Hi havia també una gran pantalla que els conferenciants d'altres temàtiques havien fet servir per detallar i organitzar les seves presentacions. Tanmateix, la de l'empresari moldau es va escenificar com una xerrada dirigida per Bachner, amb una única transparència –la inicial, amb la cara i el càrrec dels participants– i poques precisions tècniques en un context precisament propici per haver-les ofert. "Per parlar de tecnologia necessito més temps. Ara tot just estem en la fundació. Ja vindran les sorpreses", va contestar Birladeanu inquirit per Bachner, que en alguns moments semblava que preguntava més del que el seu interlocutor podia respondre. Com si no en fos còmplice.

El mem desafortunat de Xavi en un acte del Barça

"Hi ha milions de fans que estimen el Barça i que podran estar connectats al club a través de Barça Mobile", va repetir diverses vegades el nou proveïdor culer, contractat d'esquena a l'àrea comercial de l'entitat i únicament proveït d'una tauleta per no perdre el fil de les seves vàcues explicacions al MWC. "El Barça és el símbol de Barcelona i donarem l'oportunitat als que visiten la ciutat de connectar-se amb el club", va dir Birladeanu, que no va aportar cap experiència prèvia en la implementació de tecnologia 5G en recintes per a milers de persones anàlegs al futur Camp Nou. "L'estadi significa energia, connexió. Barça Mobile ha d'alimentar la sensació que el Barça és una família", va proclamar l'home de negocis moldau, que tampoc va detallar quines sinergies teixirà amb MasOrange, la companyia que permetrà que l'Espai Barça satisfaci les necessitats de connectivitat dels socis, aficionats i turistes que el freqüentaran.

Birladeanu, que també reconeix haver pagat 28 milions a través de la companyia de nova creació New Era Visionary Group (amb una filial ibèrica domiciliada en un pis convencional de Sant Andreu) per ajudar el Barça a inscriure Olmo amb la venda de seients vip, va sortir de l'escenari entre incrèduls aplaudiments. Després, amb la fèrria escorta d'una amable empleada de comunicació de l'entitat que tenia com a únic objectiu que no parlés amb cap periodista, va desaparèixer amb el seu fill entre l'immens mar de pantalles, botons, megabits, americanes i menjar en safates de plàstic del MWC.

Després d'aquesta xerrada, i entre altres propostes innovadores, Christian Theil, CEO i fundador de Turfcoach, una empresa alemanya que va licitar per implantar IA per mantenir la gespa del nou Camp Nou, va presentar el seu projecte amb el suport d'uns mems de Xavi Hernández, extècnic i exjugador del Barça. Les imatges, amb l'egarenc amb gespa al cap i conduint una segadora, van generar alguns riures incòmodes a l'auditori. Els últims anys s'han fet famoses a les xarxes per fer befa de l'obsessió de Xavi amb la gespa humida i ben tallada. Turfcoach desenvolupa una tecnologia amb sensors que aporten dades sobre l'estat del verd i contribueixen a un estalvi d'energia per a la seva correcta conservació. Vist el rebombori generat, la companyia va emetre hores després un comunicat de rectificació: "Turfcoach no treballa per al Barça [...] Mai no hem volgut ridiculitzar Xavi. Si això li ha pogut causar una ofensa, demanem disculpes".

stats