Patrocini a la samarreta
Esports Barça 10/12/2010

El Barça lluirà Qatar Foundation a la samarreta

Es tractaria d'un soci que coincidiria amb els valors que UNICEF aporta com a patrocinador del FC Barcelona, alhora que suposaria una bona injecció econòmica per al club

T.padilla / N.arroyo
2 min
Logotip de Qatar Foundation

BarcelonaEl Barça ha arribat a un acord amb Qatar Foundation per lluir aquesta marca juntament amb UNICEF a la samarreta. L'acord, que es signarà el proper dilluns amb la presència de representants de la fundació i el president del club, Sandro Rosell, reportarà guanys milionaris al FC Barcelona d'uns 150 milions d'euros.

L'acord el van tancar el president, Sandro Rosell, i el vicepresident econòmic, Javier Faus, el darrer 14 de novembre quan van ser a Qatar per presenciar el partit amistós entre l'Argentina i el Brasil. El club no tenia previst fer oficial l'acord, però Catalunya Ràdio va fer pública la notícia.

Qatar Foundation és una fundació privada fundada el 1995 per membres de la família reial de Qatar per tal de promoure especialment l'educació. La presidenta de la fundació és la xeic Mozah Bint Nasser Al Missned, una de les portaveus de la candidatura que va aconseguir portar el Mundial de futbol del 2022 a aquest estat. Qatar Foundation fa anys que busca aliances amb grans marques o empreses, com Vodafone.

Hi haurà un primer acord de patrocini pel que manca de temporada que no afectarà la samarreta, però diferents experts ja treballen en unificar els logos d'Unicef i de Qatar Foundation. L'acord serà per 5 temporades, fet que significarà 150 milions d'euros d'ingressos però també l'obligació de jugar cinc partits amistosos, ja sigui al Qatar o ciutats europees.

L'acord del Barça amb Unicef data del 2004 i va ser un dels grans èxits de la directiva de Joan Laporta. L'actual junta té decidit mantenir aquesta aliança, i per tant ha buscat com a font d'ingressos alternativa una marca que sigui compatible, i que comparteixi els valors de foment de l'educació.

Qatar fa anys que treballa per atreure figures de l'esport -Guardiola va jugar-hi- i per organizar grans esdeveniments esportius. Malgrat que aquesta fundació és privada, significa un cop de màrqueting important per a aquest menut estat, tan potent econòmicament.

stats