Els homes clau del Barça en les negociacions per al patrocini de la samarreta

Cap d’ells pertany al departament comercial, que té poca connexió amb els alts càrrecs del club

3 min
Joan Laporta, president del Barça

BarcelonaEl Barça, mentre creix de la mà de Xavi Hernández en el terreny esportiu i va solucionant els seus problemes amb el fair play de la Lliga gràcies a les operacions de Mateu Alemany, fa temps que afronta un altre gran repte als despatxos: trobar un nou patrocinador principal per a la samarreta de joc, tenint en compte que el contracte amb l’actual, Rakuten, acaba aquest 30 de juny. Malgrat que és un tema que implica de ple el departament comercial, els principals responsables de les negociacions, que l’ARA ja va avançar que sobretot eren amb multinacionals de primer nivell del sector tecnològic, són dos executius del club, un directiu i un assessor extern. Tots ells esperen tenir concretada alguna operació abans del febrer, però el temps corre i, ara com ara, ja no es descarta res.

Àlex Barbany, el director de nous ingressos del Barça, que va entrar al club amb el triomf de Joan Laporta a les eleccions del març, es juga el seu prestigi amb aquesta operació després que algunes veus internes de l’entitat ja estiguin posant en dubte la seva vàlua per al càrrec. Barbany té moltes carpetes obertes sobre la taula i, de moment, no ha aconseguit tancar cap gran nou ingrés per al club en una època d’urgències econòmiques. Tampoc s’està tirant endavant un projecte que ell es va encarregar de projectar i presentar durant la campanya electoral, els Barça Experience Centers, instal·lacions comercials de l’entitat catalana que havien d’ubicar-se en punts estratègics de les capitals mundials.

Però el director de nous ingressos ni molt menys està sol al capdavant de l’operació per trobar un nou patrocinador principal de la samarreta. L’altre executiu que està implicat de ple en les negociacions és el director general, Ferran Reverter, que té un gran reconeixement dins i fora del club malgrat que hi ha fonts que consideren que encara li falta una mica de rodatge en el món del futbol. La tercera pota és el directiu Juli Guiu, el vicepresident de l’àrea de màrqueting. A més, tots tres estan rebent l’assessorament extern d’una persona que ha estat implicada en el projecte del retorn de Laporta a la presidència del Barça.

Desconnexió entre el departament comercial i els alts càrrecs

“Costarà molt aixecar calés a principis d’any perquè els pressupostos de les empreses es tanquen el tercer i el quart trimestre”, sentencien fonts del departament comercial, que està tenint un paper secundari en aquestes negociacions. De fet, el departament té un buit de poder des que l’últim director comercial, Jordi Camps, va marxar a mitjans de setembre. Va ser el tercer professional en abandonar el càrrec el 2021, després de Xavier Asensi i Cinto Ajram, que finalment va rebutjar l’oferta per motius professionals.

“Des que va marxar l’Asensi al gener que està tot en stand by, no hi ha hagut un canvi d’estratègia comercial perquè no ha entrat ningú nou”, segueix explicant la mateixa font. A més, informa que “l’àrea comercial està apartada, com si no necessités una implicació dels alts càrrecs”, i que “la relació amb els patrocinadors majoritàriament es fa per correu electrònic, el contrari del que es necessita quan l’operació supera el milió d’euros, que és viatjar, crear una relació personal amb l’altra part i que hi hagi una conversa fluida entre els alts càrrecs”.

El patrocini principal de la samarreta no és l’únic problema

A banda del patrocini principal de la samarreta de joc, el 30 de juny també finalitzen els contractes amb Beko, patrocinador de la roba d’entrenament que no té intencions de renovar, i amb Stanley, patrocinador global i del primer equip femení. A més, la màniga esquerra de la samarreta de joc segueix lliure després que Beko hi renunciés l'estiu passat. En el pitjor dels casos, el Barça podria acabar l’any amb només una vintena de patrocinadors. L'abril del 2019 en tenia 42, el rècord històric.

Però aquesta setmana, precisament, el club ha anunciat un nou patrocinador: Gamers Hub Media Events Europe, que serà espònsor de la secció d’e-sports. D’altra banda, com l’ARA va avançar, Holger Bittner, fins ara treballador d’Aqipa Iberia, empresa de la qual és propietari el vicepresident esportiu Rafa Yuste, és el nou fitxatge del departament comercial del Barça.

stats