Apunts en calent

'Si no sabes torear, ¿pa' qué te metes?': els apunts en calent del Barça - Reial Societat

Golejada blaugrana nascuda d'un risc gestionat des de la imprudència

Dani Olmo anant per terra després que Elustondo l'agafés per darrere.
2 min

BarcelonaGolejada i lideratge en solitari per al Barça a la Lliga. Els de Hansi Flick, beneficiats durant més d'una hora per la superioritat numèrica, han derrotat la Reial Societat sense dificultats. A continuació, uns apunts en calent.

Fer un Barça sense saber-ne. El partit s'ha acabat quan la Reial Societat, que havia sortit força millor, s'ha quedat, el 17', amb un home menys per passar-se de llesta. Tan còmode se sentia l'equip basc al camp que ha decidit fer un Barça, és a dir, defensar amb la línia pràcticament a la medul·lar. El risc està bé quan el busques, el treballes i en minimitzes els perjudicis. Però quan et neix una mica espontàniament, et pot arruïnar una tarda qualsevol. El pobre Elustondo, bon marcador i millor persona, ja ha après l'amarga lliçó. Manolete, si no sabes torear, ¿pa' qué te metes?

Tres petons en una setmana. La temporada es podria acabar demà mateix amb la Supercopa com a únic botí i ja podria donar-se per bona. Que el Barça ha tornat a enganxar la gent a través del joc és un fet contrastat. Però és que a sobre ho està fent amb una gran representació de joves. Bona prova d'aquesta tendència és que, en cinc dies, el barcelonisme ha celebrat l'estrena com a golejadors de Cubarsí, Gerard Martín i Casadó, tres nois arribats a l'elit en diferents circumstàncies. El primer és un prodigi, el segon un outsider i el tercer un pencaire. Però tots tres han coincidit que el petó a l'escut havia de precedir el seu primer crit. La Masia, tu.

Una combinació guanyadora. És molt just recordar que aquest Barça no només és cosa de nens. Al celler de l'avi Flick hi ha espai per al vi jove i fresc i també per a caldos més anyencs. Si Lamine Yamal seria la millor ampolla sense pòsit, Lewandowski resoldria qualsevol àpat amb l'ofici d'un criança madurat en la millor fusta. En el camí dels 37 anys, el polonès ofereix un olfacte tan fi com en els primers tasts. No pressiona com abans, però fa dies que, a còpia de gols, s'ha guanyat romandre a la carta culer com a mínim una campanya més. 34 dianes el contemplen des de l'estiu. És el seu rècord a Barcelona.

Una de les millors notícies. La golejada contra la Reial Societat esborra la frustració de dimarts a la Copa i omple de confiança el Barça de cara a la visita al Benfica a la Lliga de Campions. A més, amb les rotacions Flick ha empoderat jugadors com Araujo, suplents poc acostumats a ser-ho. S'acumulen les bones notícies a les portes del terç decisiu de la temporada. Però n'hi ha una que no ha de passar gens desapercebuda. A part de Christensen, que enguany està entestat en homenatjar Vermaelen, no hi ha cap lesionat muscular. No hi ha grans clubs a Europa que puguin dir el mateix. Gran feina de l'staff. Dels nous integrants i també dels vells. Poc se'n parla.

stats