Un interrogant al dorsal: Lamine Yamal manté l'incògnita a la nova samarreta
La nova equipació combina llegat i innovació, tradició amb futur
BarcelonaL’equipació del Barça de futbol per a la temporada 2025-2026 aposta per combinar llegat i innovació. Tradició amb futur. Les clàssiques franges blaugranes s’han reimaginat amb noves gradacions que aporten ritme i energia, característiques essencials del futbol del Barça. El resultat és una coloració porpra que, en diagonal, travessa les franges aportant dinamisme i acceleració a la peça. Un homenatge a les banderes blaugranes que onegen pels carrers de les ciutats i dels estadis els dies de partit i que ja són una icona tant local com global.
A dins del coll de la samarreta es pot llegir "FC Barcelona" i a l’esquena, just a sota del clatell, dos detalls de color uneixen la bandera del Barça i la senyera. Els pantalons, de color blau, tenen el contorn ressaltat amb unes línies horitzontals a les vores i verticals als camals. Aquestes peces de roba –d'home, dona i nen i nena– es poden adquirir des d’aquest 2 de juliol a les botigues físiques del club, així com a les webs Fcbarcelona.com i Nike.com.
El dorsal de Lamine Yamal a la nova samarreta
Tot i que no serà oficial fins al 13 de juliol que Lamine Yamal, tot fa pensar que heretarà el dorsal 10 d'Ansu Fati. Per això en el vídeo promocional apareix la samarreta del crac blaugrana amb la desena però amb un interrogant a la xifra de les unitats. Així i tot, desenes de barcelonistes ja s'han estampat aquesta xifra a la samarreta de nou encuny. Tant és així que la samarreta i el dorsal número 10 de Lamine Yamal ha sigut el producte estrella durant el primer matí de vendes als punts habituals. El Barça es frega les mans amb l'impacte que el jove talent mataroní tindrà ara que lluirà el dorsal reservat als millors jugadors. A les oficines confien que les vendes s'enfilin a cotes només viscudes amb Leo Messi.
Coincidint amb la presentació de la nova equipació, el Barça activa Definim el demà, una campanya de marca que aposta per una narrativa natural, íntima i emocionalment rellevant. L’acció gira al voltant de converses reals entre jugadors i jugadores dels primers equips, que reflexionen sobre el passat, comparteixen inquietuds i projecten, junts, el futur del club. "Aquesta fa olor de Champions, germà", li diu Pedri a un dels seus companys en la gravació que ha distribuït el club aquest dimecres. Lamine Yamal, molt protagonista a la peça audiovisual, fa broma sobre l'edat que tindrà d'aquí cinc anys i també recorda moments bonics de la passada temporada, com el clàssic de Lliga al Bernabéu (0-4) i la Supercopa guanyada a l'Aràbia Saudita al Reial Madrid (5-2).
A nivell de marca, es tracta d’una proposta innovadora que introdueix un nou llenguatge en l’ecosistema Barça. Gravada íntegrament amb un telèfon mòbil, la campanya busca capturar l’essència dels protagonistes amb un estil orgànic, sense filtres i alineat amb els codis de connexió i consum de les audiències més joves.
Els continguts, amb vocació 360°, combinen emoció, proximitat i storytelling estratègic per reforçar el posicionament del club com a marca global, contemporània i amb identitat pròpia. Lamine Yamal, Pedri, Lewandowski, Aitana, Alexia, Salma i molts altres participen d’aquesta conversa coral que fa valdre el caràcter únic dels equips i la seva capacitat de definir el demà des del present.