El propietari d'I3Ventures, assenyalat com el cervell del Barçagate

Un extreballador de l'empresa apunta Carlos Ibáñez com l'ideòleg de la trama de creació de perfils falsos amb la intenció de difamar

3 min
Carlos Ibáñez, propietari d'I3Ventures

Ciutat de la JustíciaEl segon dia de declaracions de testimonis del Barçagate ha aportat llum sobre com eren les tasques que l'empresa Nicestream (del conglomerat d'I3Ventures) realitzava pel Barça. Segons fonts consultades presents en la declaració, Víctor Vallès, extreballador de l'empresa, ha detallat com i per ordre de qui es portaven a terme aquestes feines. Segons el testimoni de l'extreballador, Carlos Ibáñez, propietari d'I3Ventures, va ser l'ideòleg de l'estratègia que va portar a la creació de perfils falsos amb la intenció de difamar personalitats relacionades amb l'entitat blaugrana. Durant la jornada també va declarar com a testimoni Maria Vallès, exdirectora de la Fundació del Barça.

Fonts relacionades amb l'acusació sostenen que Vallès ha confirmat en la seva declaració davant la jutge Alejandra Gil que Carlos Ibáñez va explicar als treballadors, a través d'un mapa de perfils, com eren els usuaris que calia crear a les xarxes socials. La instrucció era clara: calia contrarestar les opinions negatives cap al club mitjançant aquests perfils i generar un corrent comunicatiu a la xarxa. Per fer-ho, les directrius eren criticar els que havien estat fent oposició contra la junta i enaltir la imatge de Bartomeu i de la seva junta directiva.

Amb les notícies i les informacions que es trobaven a la xarxa, els treballadors de Nicestream creaven continguts per a aquests comptes, alguns en clau d'humor, ha dit el testimoni, segons fonts consultades. Vallès ha afirmat que no hi havia cap feina més relacionada amb el projecte Barça, mentre que fonts consultades de la defensa admeten que això era un 5% de les tasques que es realitzaven pel club blaugrana. La responsable directa de les tasques que es duien a terme a l'oficina de Barcelona era Michelles Seixas, ja que Carlos Ibáñez no sempre estava a la capital catalana. Tot i això, les ordres venien de l'empresari.

A més, segons fonts consultades per l'ARA relacionades amb la defensa, l'interlocutor directe d'Ibáñez era Jaume Masferrer, com ja s'havia apuntat en declaracions anteriors durant el procés d'instrucció de la investigació. Aquestes fonts admeten que la idea de l'estratègia a seguir per la tasca a realitzar per al club culer va recaure en Carlos Ibáñez. Defensen que Bartomeu no és un expert en xarxes socials i que, per tant, era necessari que Ibáñez prengués la iniciativa en la fórmula a utilitzar per contraatacar les crítiques que rebia l'exdirectiva blaugrana.

El propietari d'I3Ventures, en la seva declaració, va admetre que el contracte amb el Barça incloïa els perfils que van acabar difamant futbolistes. Davant la jutge, Carlos Ibáñez explica que la seva intenció era "protegir el club" i que ell només s'havia reunit amb Bartomeu en la primera reunió en què es va arribar a un acord, ja que d'allà en endavant amb qui mantenia el contacte era amb Masferrer. Ibáñez va argumentar, en la seva declaració al mes de juliol, que en cap moment la finalitat de les tasques era atacar o difamar personalitats relacionades amb el Barça. Els pròxims a asseure's davant la jutge com a testimonis seran Albert Asenjo, extreballador d'I3Ventures; Jose Javier Sobrino, cap d'estratègia durant el mandat de Bartomeu; Guillem Graell, exdirector de marca del Barça, i Xavi Martín, exdirector de La Masia.

El Barça de Laporta carrega contra Bartomeu

Segons ha avançat la Cadena SER, el Barça ha traslladat mitjançant els serveis jurídics del club un escrit als jutjats en què s'assenyala Bartomeu com a un dels responsables dels presumptes atacs a les xarxes socials que s'estan investigant. D'aquesta manera, el club blaugrana va traslladar a la jutgessa Alejandra Gil un text crític amb l'actuació de l'expresident blaugrana, a qui assenyala com un dels principals impulsors de la campanya de desprestigi en les xarxes socials i responsable del fraccionament dels pagaments. En aquest escrit, el club posa de manifest algunes de les declaracions de Masferrer per a apuntar cap al mateix Bartomeu, qui va afirmar no conèixer la creació dels perfils en les xarxes socials, així com tampoc estar al corrent del contingut dels seus missatges.

A més, l'advocat del Barça creu que hi ha "flagrants omissions" a l'auditoria externa del Barçagate que va encarregar el Barça a PwC el febrer del 2020. Per exemple, considera que només s'analitzen 4 dels 6 perfils falsos creats a les xarxes socials. L'advocat del club també considera que Bartomeu va fer servir l'auditoria per salvar-se mediàticament. El cost dels serveis prestats per PwC van costar al voltant de 400.000€.

stats