ESPANYOL

L’hora de deixar de ser una (meravellosa) minoria

El club presentarà un nou eslògan en la campanya d’abonaments

Quatre anys després d’iniciar una de les campanyes publicitàries més representatives de la història de l’Espanyol, l’entitat deixarà enrere aquest estiu la ja famosa Meravellosa Minoria com a eslògan principal del màrqueting emocional. Un lema que “ha treballat molt i molt bé”, segons expliquen a l’ARA fonts de l’entitat, que han confirmat la notícia avançada per l’ Sport. La idea és deixar enrere aquest missatge publicitari utilitzat fins ara i apostar per un de nou.

L’Espanyol llançarà el nou lema coincidint amb la presentació de la nova campanya d’abonaments per al curs 2018-19. Serà la tercera setmana de juny quan es presenti un projecte externalitzat a McCann Worldgroup Barcelona, empresa dedicada, entre altres coses, a treballar i explotar l’estratègia de comunicació de diferents firmes. Però segons van confirmar fonts de l’entitat a l’ARA, McCann no serà l’encarregada d’escollir el nou portaveu de l’Espanyol, tal com havien publicat alguns mitjans.

Amb la nova campanya, l’Espanyol busca un canvi d’imatge que li permeti captar més socis tot i l’augment de preus anticipat pel seu nou director general, Roger Guasch. L’executiu està en procés de presentar el nou pla estratègic per als set anys vinents, i entre les mesures previstes hi ha la intenció d’obtenir més ingressos amb l’assistència a l’estadi o, cosa que és el mateix, el ticketing -una àrea que es professionalitzarà, primer designant-ne un nou responsable i després dividint-la en dos-. Al nou director general corporatiu no el preocupa gaire que un any puntual l’entitat pugui perdre abonats, perquè el pla té una mirada a llarg termini, i es confia en la fidelitat dels aficionats, que cada curs “s’omplen d’optimisme i mantenen la il·lusió”, expliquen fonts de l’entitat. Guasch té previst replantejar el sistema d’abonaments. Fins ara, el club havia optat per descomptes agressius per a partits concrets o per a tota la segona volta, però això no ha portat a un gran augment pel que fa al nombre de socis. Dels prop de 29.000 d’aquest curs, uns 22.000 tenien seient, i la previsió és que com a màxim la xifra baixi en 1.000 o 2.000 socis.

La nova política de preus implicarà un augment del cost dels carnets, que feia set anys que estaven congelats, una mesura que no ha agradat a una part de la massa social, decebuda després d’una mala temporada en què l’assistència a l’estadi ha tocat fons en l’era Cornellà-El Prat. L’estancament del projecte esportiu, així com els mals horaris i les polèmiques de caràcter polític (la famosa guerra de banderes) viscudes l’últim curs són alguns factors que el club intentarà combatre per evitar una deserció d’abonats. “Si volem salvar aquest club ho hem de fer entre tots, inclosos els socis. Si s’haguessin fet bé les coses s’hauria apujat el carnet aquests anys, hem d’assumir com estem”, va explicar Guasch a la Cope. Segons ha pogut saber l’ARA, a banda de revisar tota la política tarifària es podria canviar la manera com el club es dirigeix a l’aficionat, se sectoritzaran els preus depenent de les zones i s’aplicarà un programa de fidelització amb avantatges per als que hi portin més temps.

La Residència Josep Manel Casanova

L’Espanyol va anunciar que la seva residència, a tocar de la Ciutat Esportiva Dani Jarque i en col·laboració amb l’Escola Túrbula, passarà a ser coneguda com a Residència Josep Manel Casanova. Hi viuen alguns futbolistes del planter. El club vol dedicar un homenatge permanent i un record al pare del futbol formatiu modern de l’entitat (va coordinar el planter entre el 1991 i el 2011).

Etiquetes

Més continguts de