CICLISME

La Volta Ciclista a Catalunya més global i potent en els 107 anys d’història de la cursa

Per primer cop, l'edició d'enguany va tenir cobertura televisiva en 190 països del món

Un mes després de la finalització de la 98a edició de la Volta Ciclista a Catalunya, amb victòria d'Alejandro Valverde, l'organització ha tret conclusions que, segons ells, posen de manifest la consolidació de la Volta com un "esdeveniment global i d'un potencial mediàtic d'enorme magnitud".

Per primer cop en la centenària història de la cursa, la Volta va tenir cobertura televisiva en 190 països del món, i emissió en directe als cinc continents, gràcies a la cobertura de 30 difusors televisius globals. Entre les dades a destacar, cal esmentar que durant la setmana de competició –del 19 al 25 de març– la Volta va tenir més de 40 hores de televisió en directe amb un 'reach' de 15,4 milions de teleespectadors únics. A més, també es va poder seguir en directe per Esport3, EITB i Teledeporte, amb un pic d'audiència a Teledeporte de 300.000 espectadors en la sisena etapa amb final a Torrefarrera. Amb un total de 132 periodistes i fotògrafs acreditats durant la cursa, la Volta Ciclista a Catalunya va tenir un impacte econòmic en mitjans de comunicació estatals de més de 20 milions d'euros (segons l'agència Kantarmedia) i va generar més de 3.400 notícies en televisió, ràdio, premsa escrita i premsa online.

"La Volta segueix creixent de forma exponencial i és una magnífica finestra al món de Catalunya i de tot el seu potencial com a destinació turística esportiva", indica Rubèn Peris, director de la Volta. "No només vam poder veure un gran espectacle esportiu per les carreteres catalanes, sinó que també hem vist un salt qualitatiu a escala mediàtica i de difusió de la prova", ha afegit.

L'organització de la cursa ja té molt avançat el recorregut de la vinent i ja està treballant també en l'edició del 2020, que serà molt especial perquè arribarà a les 100.

Més continguts de