MOTOR - MUNDIAL DE RAL·LIS
Esports 04/10/2017

Nil Solans busca un triomf amb premi extra al RallyRACC

En cas de guanyar, el català participarà en set ral·lis de l’any vinent

Nuria García
3 min
El pilot Nil Solans (a la dreta) i el seu copilot Miki Ibáñez celebrant el triomf al Ral·li de Còrsega en la modalitat de WRC3.

BarcelonaNil Solans participa des d’aquest dijous en el RallyRACC Catalunya-Costa Daurada. El pilot català, que fa unes setmanes va aconseguir el títol del WRC3, la tercera categoria del Mundial de ral·lis, persegueix al de casa el títol de campió del món júnior. “El nostre principal objectiu és el júnior. El WRC3 benvingut sigui, però l’objectiu principal encara està per assolir”, assegura Solans, que reconeix que està “una mica nerviós” però també té “ganes de començar”.

Es juga el títol a casa després d’haver brillat aquesta temporada: tres triomfs i dos segons llocs en les cinc curses que ha disputat. “Era el nostre objectiu. Però no és el mateix tenir un objectiu que complir-lo. No és una sorpresa, però sí que és molt gran el que estem aconseguint. Hem treballat de manera perfecta aquest any”, assegura, i valora el que està aconseguint: “Els ral·lis són complicats. No pots fallar. És fàcil en tants dies punxar una roda o tenir un petit xoc... i perdre la primera posició. Però hem pogut treballar molt bé a cada ral·li, hem seguit el plantejament que teníem abans de l’inici i això, sumat a la constància i la velocitat, ens ha permès sumar tres triomfs i dos segons llocs”.

Ara, al Catalunya, si guanya tres trams tindrà el campionat júnior a la butxaca. “Tinc una mica de coixí, però ens juguem tres curses per a l’any vinent”, explica. I és que, en cas de guanyar la prova de casa, Nil Solans tindria el programa complet de la temporada vinent al WRC2 al sac amb l’equip M-Sport. “Aquest any hi havia en joc set curses. Quatre ja les he guanyat. Ara en queden tres en joc. Dos de l’últim pack, de qui guanyi a Alemanya i a Catalunya, i una per a qui guanyi el Mundial júnior. Una la tenim de cara i les altres dues ens les hem de jugar. Quan tinguem el Mundial júnior llavors lluitarem per les altres”, sentencia. Pas a pas, a poc a poc i bona lletra.

Tot i això, Solans preveu que el títol no li canviarà la vida en excés: “Ser campió del món no farà que m’ajudi algú que no m’hagi ajudat abans. De portes enfora serà més important que aquí, això passa sempre”. Així, per al de Matadepera “tot passa per l’any vinent fer un bon paper amb l’equip M-Sport i petar-ho. I el 2019 ja veurem què passa”.

A les portes del Mundial júnior, Nil Solans recorda com el 2013 va començar a córrer per casualitat. “Tenia 19 anys. El meu pare va trobar-se l’Aman Barfull i li va dir que tenia una Copa de promoció, que m’hi portés. Era el 2013, vaig entrar al Volant RACC i aquí som. No m’ho esperava, vaig fer la primera cursa per disfrutar i mira ara on som”, diu. Els ral·lis el van obligar a deixar la carrera d’enginyeria mecànica, que vol reprendre quan pugui. “En les curses l’enginyeria mecànica és important. Aquests anys he après moltes coses i en un futur, si no em dedico a ser pilot, que és el que vull intentar, em puc dedicar a qualsevol cosa d’aquest àmbit”, explica.

La mà dreta de Solans és Miki Ibáñez, el seu copilot “des del primer ral·li”, com ell recorda. “No l’he canviat mai, ens entenem molt bé”, apunta. Si diumenge obté el títol, ho celebrarà amb la seva habitual tombarella, i ja avisa entre rialles: “Ara li he d’ensenyar al copilot a fer-la també”.

72 equips i cinc trams nous per a la 53a edició

A l’edició número 53 del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, que es fa des d’aquest dijous fins diumenge, hi participaran 72 equips, dos més que l’any passat. En total, el ral·li comptarà amb 19 trams, deu de diferents i cinc d’aquests, completament nous. Com sempre, el RallyRACC manté la seva particularitat de ser l’únic ral·li del Mundial amb un recorregut mixt amb trams de terra i combinats amb altres d’asfalt.

stats