Motor

Max Verstappen es retroba amb la victòria a Bakú

El de Red Bull guanya el Gran Premi de l'Azerbaidjan gràcies al doble abandonament de Ferrari i amb l'ajuda de les ordres d'equip

3 min
Max Verstappen durant el Gran Premi de Bakú

BarcelonaHi ha dies en què tot ho tens de cara. Sense provocar-ho, molts cops sense fer res perquè es produeix allò que et portarà a la victòria. Max Verstappen ha tingut una de les curses més plàcides de l'any, i de la seva trajectòria. El neerlandès ha aixecat el trofeu a Bakú en un nou cap de setmana negre per a Ferrari i sent el gran beneficiari de l'estratègia d'equip de Red Bull. Checo Pérez, amb resignació, ha ocupat el segon esgraó d'un podi que ha tancat George Russell, que torna a estar per davant de Hamilton una cursa més.

Ferrari ha abdicat del Gran Premi de l'Azerbaidjan. Charles Leclerc i Carlos Sainz han hagut d'abandonar per problemes mecànics en la primera meitat de la cursa, i han deixat via lliure a Red Bull en el GP i, de retruc, en el Mundial. El diumenge es plantejava com un duel ferotge entre les dues escuderies i els quatre pilots que es disputen el campionat. El monegasc, que sortia de la pole, notava l'alè al clatell de Checo Pérez i Max Verstappen. Els dos Red Bull havien defensat un millor ritme durant els dies previs a la cursa i, a l'hora de la veritat, no deixarien res a l'atzar. I això que, a vegades, la sort està de la teva banda quan menys t'ho esperes. Els dos pilots de l'equip dirigit per Christian Horner han fet un cap de setmana rodó gràcies a la desgràcia de Ferrari.

Charles Leclerc i Carlos Sainz abans del Gran Premi

Des del mur de Red Bull, primer han vist l'adeu de Carlos Sainz quan estava rodant quart. El madrileny ha notat com fallava el mecanisme del fre i ha quedat encallat en una de les escapatòries de l'entortolligat traçat de Bakú. Si la fiabilitat de Ferrari ha entrat en dubte amb aquest abandonament, la tornada al box abans d'hora de Charles Leclerc ha acabat d'enfonsar la moral de l'equip del Cavallino Rampante. El seu monoplaça ha dit prou trencant el motor quan liderava el Gran Premi gràcies a una estratègia impol·luta.

Amb els seus dos màxims rivals fora de joc, als pilots de Red Bull els esperava un camí plàcid fins a la bandera a quadres, no? Hauria d'haver sigut així si Checo Pérez i Verstappen haguessin tingut les mateixes oportunitats dins de l'equip. Ara bé, això no passa en cap equip de la Fórmula 1 i a Red Bull, ara mateix, i hi ha una lluita interna, sobretot des del Gran Premi al Circuit de Barcelona-Catalunya de fa unes setmanes. Allà Pérez va dir prou, cansat de ser el secundari. No li semblava just haver de deixar passar sempre el seu company d'equip quan lidera la cursa. A Bakú aquesta situació, però, ha tornat a passar. "No lluitis", li han dit per la ràdio al pilot mexicà quan Verstappen se li ha acostat, a punt per superar-lo, i agafar-se al liderat de la cursa. Les ordres d'equip, barrejades amb la caiguda estrepitosa dels neumàtics, han deixat la primera victòria a Bakú en safata al pilot clarament titular de Red Bull.

Verstappen ha donat un cop sobre la taula del Mundial. Més líder que mai, i deixant Leclerc molt endarrerit en el recompte de punts, el de Red Bull es consolida com el favorit per aixecar, de nou, el títol.

stats