Estils 13/02/2022

La catifa vermella dels Goya: el cinema espanyol enlluerna de negre

Els actors van tornar a la presencialitat de la gran gala del cinema espanyol apostant molt majoritàriament pel color negre però sense perdre gens de glamur

6 min
L'actriu Milena Smit a l'arribada a la catifa vermella

BarcelonaLa tornada a la presencialitat de la gala del cinema espanyol prometia una festa de llum i color però finalment s’hi va veure de tot menys l’arc de Sant Martí. Tot i que la 36a gala dels Goya se celebrava a la sempre lluminosa i explosiva ciutat de València, el negre es va imposar de forma aclaparadora i va segrestar la majoria dels estilismes, tant d’homes com de dones, tant de veterans com de novençans, tant de les estrelles de la nit com dels simples invitats.

Tot i això, no per aquesta elecció cromàtica de la majoria el glamur va sortir-hi perdent. Ans al contrari: el negre es va manifestar de moltes maneres i en conjunt es pot considerar una gala molt rellevant estilísticament i de la qual es podran veure els efectes en properes festes. Del cinema i de fora del cinema. D’entre les moltes versions del negre que vam veure, va destacar la sobrietat del vestit jaqueta d’inspiració masculina d’Icíar Bollaín. També el delicat atreviment del transparentíssim vestit de Roberto Diz de Cristina Castaño. Molt singular però sense excedir-se, va fer la seva aparició estel·lar Belén Rueda, que va confiar en Valenzuela Atelier per combinar uns pantalons amb camals d’embut amb una cua transparent i una part superior de vestit a l’estil old Hollywood.

Cristina Castaño amb el seu espectacular vestit negre
L'actriu Belén Rueda amb pantalons i cua

Espectacular també va ser l’arribada de Blanca Romero, amb un vestit cenyit com una segona pell amb una petita cua que signava Virginia Abzueta. El seu negre metal·litzat va ser dels que més van brillar de la nit juntament amb el Givenchy de Najwa Nimri i amb el Carolina Herrera de Michelle Jenner. El vestit de jaqueta d’inspiració sastre de la cantant Rozalén –amb armilla inclosa– va apostar-ho tot al seu bonic escot i a unes fines plomes al final de les mànigues. Aquesta aposta és exactament la mateixa que va fer l’actor Paco León, que de la mà de Gucci va fer acte de presència al Palau de les Arts de València amb les dues mànigues folrades de plomes negres. Entre els homes de la nit destaquen, al costat de l’andalús, l’actor i director Eduardo Casanova, que vestit per la firma catalana Mans Concept va cridar l’atenció amb llaços de color rosa xiclet i les espatlles descobertes. Alfonso Bassave, a l’extrem elegant de la taula, va barrejar amb mestratge el blau elèctric amb el negre gràcies a Armani.

Paco León, de Gucci, als Goya
Blanca Romero
Alfonso Bassave

Entre els assistents que van mesclar millor el negre ahir a la nit hi ha una de les grans protagonistes de la vetllada: l’actriu Milena Smit. L’actriu de Madres paralelas va fer una entrada triomfal a la catifa vermella amb una faldilla gegant de tul negre combinada amb un top d’inspiració esportiva amb cordons i rivets daurats que donaven un impacte superior al conjunt, que sense aquesta petita dosi de llum no hauria funcionat. Era una creació de Balmain. Les trenes que duia de pentinat també van ser una tònica que resultarà recurrent properament. Negra i daurada també va ser l’aposta de Bárbara Lennie. Paula Echevarría va jugar les mateixes cartes però en platejat.