fracàs escolar

Com reduir el fracàs

Espanya torna a ser el país de la UE amb més fracàs escolar

El 17,9% dels alumnes deixen els estudis abans d’hora a l’Estat

Millor educació, millor ocupació

Un acompanyament que fa créixer

La Fundació Pere Tarrés ha atès 1.700 infants d’entre 6 i 16 anys en un programa de reforç escolar gratuït que promou en una quinzena de ciutats. És el cas del de l’Espai Jove de Can Puiggener, a Sabadell, en què participen joves

Recuperacions perdudes

De qui és culpa el fracàs escolar?

El culpable del fracàs escolar és el sistema, no pas l’alumne

Escola i immigració: contra tot fatalisme

Per tenir una escolaritat equilibrada cal que les escoles amb més necessitats tinguin més recursos

El fracàs de Catalunya

Mentre sigui fàcil treballar només amb l’ESO, els resultats escolars seran deplorables

L’exemple del Raval

El Raval és un barri d’equilibris precaris que no deixa indiferent a ningú

La segregació dels alumnes i l’actitud dels professors, causes de l’abandó escolar a secundària

Una investigació de tres anys i mig proposa una reforma de la secundària que "s’allunya radicalment" de la Lomce

Escoles de segona oportunitat

Aquesta proposta educativa es basa en l'acompanyament subjectiu de l'alumnat i la individualització

Trobar un itinerari vital propi

Les anomenades escoles de segona oportunitat posen a l’abast dels joves que ni estudien ni treballen noves opcions formatives paral·leles al sistema tradicional. L’objectiu és que trobin una sortida laboral

D’ofici, mestre voluntari

Als barris de Sants, Hostafrancs i la Bordeta, des de fa cinc anys persones voluntàries i professionals ajuden a fer els deures i a agafar hàbits d’estudi a alumnes de primària i de secundària amb dificultats. L’objectiu és reforçar la seva autoestima, generar una mirada positiva cap al seu aprenentatge i motivar-los

Tornar a connectar els joves

Intercanvi de coneixement per formar-los i inserir-los en el mercat laboral

Escoles de segona oportunitat

Noves mirades a favor de l'equitat educativa de Barcelona a Europa

Emocions contra el fracàs escolar

Tati Cortés ha ideat el mètode CORMA, basat en la constància, l’organització, la responsabilitat, la memòria i l’aprenentatge

Els programes de reforç educatiu, a anàlisi

Es presenta la 'Guia pedagògica del Programa de Reforç Educatiu', impulsada per la Fundació Pere Tarrés

Quan la Rumba entra a les aules

L’Escola Pia de Salt introdueix una gossa com a eina pedagògica per als alumnes amb necessitats especials

Del fracàs escolar se n’aprèn

Els pediatres mantenen el contacte amb les criatures durant la primera infància i són els que poden fer una detecció precoç dels trastorns d’aprenentatge. És una de les conclusions de les jornades ‘Neurodesenvolupa-ment, aprenentatge i fracàs escolar: la diversitat oblidada’

Front comú contra l'atur juvenil

Les escoles de segona oportunitat espanyoles desenvolupen una iniciativa comuna per aportar solucions a l'atur juvenil

Contra el fracàs escolar

Els programes de diversificació curricular permeten que l’alumnat amb més dificultats pugui acabar l’educació secundària obligatòria

Memoritzar o entendre? (i II)

El meu temps, el teu reforç

El Banc Solidari de les Corts, a Barcelona, ofereix classes de repàs gratuïtes amb una vintena de mestres, la meitat jubilats

Suspensos de segon trimestre

L'educació preescolar de qualitat podria prevenir el fracàs escolar en etapes posteriors

Un estudi de l'Obra Social la Caixa apunta que els fills de famílies amb pocs recursos no dediquen tant temps a activitats pedagògiques i l'assistència a l'escola és el doble de beneficiosa que per als fills de pares amb educació universitària

Espai de Deures, contra el fracàs escolar

Una xarxa de voluntaris i professionals de l'ensenyament ofereix reforç en els estudis a vuitanta alumnes dels barris de Sants, Hostafrancs i la Bordeta

Com més llibres a casa, més bones notes a l'escola

Els nens que hagin suspès s'han endut deures obligatoris a casa aquest estiu. Però hi ha més eines per combatre el fracàs escolar des de casa: segons l'últim informe PISA, hi ha una relació directa entre el nombre de llibres que tenen els pares i la comprensió lectora dels fills

EDICIÓ PAPER 26/05/2019

Consultar aquesta edició en PDF