Internacional 11/04/2017

Expulsen per la força un passatger de United Airlines perquè el vol anava massa ple

La companyia ja ha perdut 400 milions d'euros del seu valor en borsa pels fets difosos en vídeo a través de les xarxes socials

Ara
2 min

BarcelonaUn passatger crida mentre un agent de policia l'aixeca del seient i el treu de l'avió tot arrossegant-lo per terra, fent servir la força, mentre les ulleres li rellisquen i la resta de viatgers, perplexos, es miren l'escena. El motiu: hi havia 'overbooking' i l'home no volia baixar de l'avió.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

Dues de les persones presents en el vol, de la companyia United Airlines, van penjar vídeos de la confrontació a les xarxes socials, que han aixecat polèmica i han fet emergir el debat sobre la pràctica, comuna en algunes aerolínies, de vendre més seients dels que hi ha a l'avió. El vol, segons 'The New York Times', havia de sortir de Chicago a les 5.40 h, però es va retardar dues hores.

L'home que va ser expulsat no ha estat identificat, però un dels passatgers que va penjar el vídeo assegura que era un metge, i li havia explicat que l'endemà havia d'atendre pacients.

L'aerolínia, que ja ha perdut 400 milions d'euros del seu valor en borsa pels fets, ha declarat que, davant la situació d''overbooking', va oferir una compensació econòmica als passatgers que decidissin abandonar l'avió, però no hi va haver voluntaris. Aleshores, un cop ja havien embarcat, la companyia va triar quatre persones i les va forçar a sortir. Tres van sortir sense incidents.

Segons 'The New York Times', l'home va tornar a entrar a l'avió un cop expulsat per la força, com es pot veure en un vídeo compartit a Twitter, tot insistint que havia de "tornar a casa". Membres de la tripulació li van donar esparadrap perquè se'l posés a la boca, que li sagnava.

En un comunicat, United Airlines lamenta el "desagradable moment" i demana "disculpes per haver hagut de reubicar els passatgers".

stats