Estats Units

Agents d'immigració maten a trets una altra persona a Minneapolis

Una dona ja va morir tirotejada el 7 de gener pel mateix cos de seguretat

Disturbis a Minneapolis aquest dissabte, arran de l'actuació dels agents d'immigració.
ARA
Act. fa 15 min
3 min

BarcelonaAgents d'immigració nord-americans (ICE, en anglès) han matat a trets aquest dissabte un home a Minneapolis, segons ha confirmat el cap de policia d'aquesta ciutat del nord dels Estats Units, Brian O'Hara. Es tracta del segon incident d'aquest tipus a la ciutat, després que el passat 7 de gener oficials del mateix cos de seguretat també tirotegessin una dona en el marc de les batudes massives contra immigrants ordenades pel govern de Donald Trump.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

L'individu abatut aquest dissabte és un home blanc de 37 anys que aparentment tenia permís d'armes i que en el passat no havia tingut cap incident amb les forces de seguretat, segons ha detallat el mateix responsable policial. El departament de Seguretat Nacional, que supervisa l'actuació dels agents d'immigració, ha jusitifcat la mort dient que l'home anava armat i que suposava una amenaça per als agents. L'home era veí de la ciutat.

Un vídeo publicat a Facebook i verificat per mitjans com la cadena NBC News mostra la seqüència dels fets. A les imatges es veu com mitja dotzena d'agents emmascarats envolten un home que forceja amb ells i intenta resistir-se a terra. Un dels oficials el colpeja amb la culata d'una pistola i de sobte un altre agent obre foc contra l'home. Immediatament després l'individu queda completament immòbil a terra, i tots els agents se n'aparten.

El departament de Seguretat Nacional ha difós una foto d'una pistola semiautomàtica de 9mm, que suposadament portava l'home abatut. En un comunicat ha informat que l'incident ha tingut lloc durant una operació "contra un immigrant il·legal que era buscat per assalt", quan una persona s'ha acostat armada als agents federals de la patrulla fronterera. "Els agents han intentat desarmar el sospitós", però l'home "s'ha resistit violentament", també assegura l'escrit. "Tement per la seva vida i per les vides dels seus companys, l'agent ha disparat diversos trets com a defensa", conclou.

El departament de Seguretat Nacional ha justificat l'ús de tàctiques antiavalots per part dels agents perquè uns 200 esvalotadors intentaven obstruir la feina de les forces de l'ordre. També ha assegurat que l'home tirotejat portava dos carregadors i no disposava de cap document d'identitat.

Indignació del governador

El governador de l'estat nord-americà de Minnesota, Tim Walz, ha exigit aquest dissabte que es posi fi d'una vegada a les batudes contra immigrants, ordenades pel govern nord-americà. "Acabo de parlar amb la Casa Blanca després d'un altre tiroteig horrible perpetrat per agents federals aquest matí. Minnesota n'està farta. Això és repugnant. El president ha de posar fi a aquesta operació. Que retirin ja de Minnesota els milers d'agents violents i sense entrenament", ha escrit a la xarxa social X, clarament indignat.

Les batudes a gran escala a Minnesota van ser ordenades pel govern de Trump a principis de gener, després que un youtuber conservador fes un documental en el qual denunciava que fons federals eren malversats per escoles bressol gestionades per membres de la comunitat somalí en aquesta ciutat.

El passat 7 de gener una dona ja va morir tirotejada pels agents d'immigració. En aquella ocasió, el departament de Seguretat Nacional va justificar que la dona intentava atropellar els agents que participaven en una batuda massiva contra immigrants i la va acusar de "terrorisme domèstic". Un vídeo difòs a les xarxes socials, però, va posar en evidència que la dona circulava a poca velocitat quan un agent li va disparar els tres trets fatals. Això va provocar la indignació de l'alcalde i de centenars de veïns que van sortir a protestar al carrer.

La campanya intimidatòria de Donald Trump contra la població immigrant no té fre. Aquest divendres es va conèixer que agents de la policia migratòria dels Estats Units van detenir dimarts un nen de cinc anys a l'entrada de casa seva a l'àrea metropolitana de Minneapolis, quan tornava del jardí d'infància. Des d'aleshores l'infant, Liam Conejo Ramos, està tancat en un centre d'immigració i control de duanes a Texas amb el seu pare.

stats