Consum

"Necesitamos que esté en español": Amazon no accepta una denúncia policial a un client perquè està en català

El client presenta la denúncia als Mossos per fer una reclamació i l'empresa li respon que no el pot ajudar

2 min
Treballadors al centre logístic que Amazon té al Prat de Llobregat, al Baix Llobregat.

BarcelonaUn home ha estat víctima d'una estafa i d'una discriminació a Amazon. Resulta que va comprar un ordinador portàtil, però en realitat va rebre un paquet amb una ampolla d'aigua a dins. Quan es va posar en contacte amb l'empresa per reclamar, li van demanar que presentés una denúncia oficial. El client va anar als Mossos d'Esquadra i va denunciar l'estafa. Però quan va ser l'hora de presentar aquest document oficial a l'empresa, Amazon li va respondre que no podia tramitar la queixa. La raó? Que no estava en castellà.

Inscriu-te a la newsletter Llengua En català i sense complexos
Inscriu-t’hi

Aquesta és la resposta que van enviar a la víctima de l'estafa, segons ha denunciat Plataforma per la Llengua en un comunicat: "No hemos podido verificar los detalles de la denuncia policial que nos proporcionaste. Necesitamos que esté en español, no en catalán. Por lo tanto, no podemos seguir ayudándote con este asunto. Te pediríamos que resuelvas los problemas y vuelvas a compartir con nosotros la denuncia policial".

Plataforma per la Llengua denuncia que es tracta d'una "discriminació lingüística flagrant que deixa el client desemparat i indefens". La denúncia era un document oficial i estava redactada en l'idioma oficial del país i, segons la Plataforma, l'empresa l'hauria d'haver acceptada.

L'empresa, denunciada a Consum

Plataforma per la Llengua no només portarà aquest cas a l'Agència Catalana del Consum, sinó que denunciarà Amazon per incompliment "sistemàtic dels drets dels catalanoparlants: per exemple, no emet les factures en català", afirmen, malgrat que Amazon té diversos centres logístics a Catalunya. Tampoc no té traduïda tota la web al català, a diferència del que passa al Canadà (amb anglès i francès) o a Bèlgica (on pots escollir veure la web en francès, neerlandès o anglès). No és la primera vegada que denuncien Amazon. Ja ho van fer el 2017 i el 2019 perquè l'empresa es nega atendre comentaris i documents en català. Aquest 2023, la Plataforma ha rebut vuit queixes per discriminacions lingüístiques d’Amazon.

stats