'Que se passe-t-il en Catalogne?': l'interactiu de l'Ara.cat pel 9-N, també en francès

Pensat expressament per explicar el procés sobiranista al món, també té versió en català, castellà i anglès. En una setmana ja ha acumulat 30.000 usuaris únics i s'ha convertit en el tercer reportatge multimèdia més vist de l'Ara.cat

L'interactiu de l'Ara.cat dedicat al 9-N s'ha convertit en el tercer més vist de tots els que ha fet el diari des que ara fa un any va apostar pels nous formats multimèdia. Des del 9 de novembre, prop de 30.000 usuaris únics han visitat l'especial en alguna de les tres versions: català, castellà i anglès. Només la versió en anglès ha tingut 16.000 usuaris únics. Aquest dimarts s'ha estrenat la versió en francès, que ha traduït el periodista belga Thierry Goorden. 

Titulat 'Què passa a Catalunya?', el reportatge explica els intents dels catalans de decidir el seu futur polític en un referèndum. Està pensat expressament per explicar el procés sobiranista a l’exterior. Tot i que es va publicar el 9 de novembre, el mateix dia del procés participatiu, ara ja inclou els participants de la consulta i el resultat.

Visiteu l'interactiu

El reportatge, firmat per Isaac Salvatierra, Ricard Marfà i Idoia Longan, és un nou treball de l'equip d'interactius del diari i referma l'aposta de l'ARA per la innovació i els nous formats periodístics.

Altres interactius destacats dels últims mesos a l'Ara.cat han estat l'especial multimèdia 'Tres anys de periodisme', guanyador d'una medalla d'or en els premis que lliura anualment el capítol espanyol i portuguès de la Society for News Design (SND), i 'Consulta, atur, espionatge', guanyador d'una medalla de bronze en el mateix certamen. Els dos interactius també han guanyat dos Laus de Bronze als premis del FAD. Entre la quinzena de treballs realitzats l'últim any també hi ha els interactius ' Història (i històries) dels mundials de futbol', ' Ets com els altres' i la 'La galàxia Sant Jordi'.

Aquest estiu l'Ara.cat va aconseguir una nova fita. El joc lingüístic multimèdia ' Digue'm com parles i et diré d'on ets' es va convertir en la notícia més vista de la història del diari amb 400.000 visites. El projecte va tenir continuïtat amb el joc col·laboratiu ' Al meu poble en diem...', amb 63.000 visites i 24.000 paraules introduïdes.

Podeu veure tots els interactius en aquesta pàgina especial.

Més continguts de