El 'Financial Times' nomena directora una dona per primer cop en tota la història del diari

Roula Khalaf, fins ara número dos de Lionel Barber, accedirà a la màxima responsabilitat al gener

Relleu a la cúpula del prestigiós Financial Times londinenc, que ha anunciat aquest dimarts que nomena com a nova directora la periodista Roula Khalaf, fins ara número 2 de la redacció. Khalaf succeirà en el càrrec a partir del mes de gener Lionel Barber, que ha estat 14 anys al capdavant del mitjà i 34 anys treballant-hi. Ho ha comunicat el mateix Barber en un missatge de correu electrònic adreçat a la plantilla, en què ha comentat que deixa "la millor feina del periodisme". 

Nascuda i criada al Beirut destruït per la guerra civil, Khalaf esdevé així la primera dona directora des que el diari es va fundar el 1888. Adreçant-se a la redacció, ha assegurat també sentir-se "emocionada" per haver estat triada per dirigir "l'organització de notícies més gran del món".

Barber, al seu torn, s'ha mostrat orgullós d'haver "restablert el nivell d'or del periodisme del Financial Times" i d'haver-ne fet un negoci sostenible en "temps tumultuosos". Barber ha assegurat que era el "moment natural" per entregar les regnes a Roula Khalaf, de la qual ha destacat que "és justa, és sàvia i és dura".

El Financial Times segueix així les passes de The Guardian, el primer gran diari del Regne Unit que dirigeix una dona, Katharine Viner,  després d'una època també històrica, sota la direcció d'Alan Rusbridger (1995-2015). Khalaf ha ocupat el segon lloc editorial més rellevant del Financial Times des del 2016. La seva carrera al diari ha inclòs la gestió de la xarxa del centenar de corresponsals, la cobertura a l’Orient Mitjà durant la Guerra de l'Iraq i les revoltes àrabs de la primavera del 2011.

Tsuneo Kita, president del grup Nikkei, propietari del Financial Times, ha assegurat també que al llarg dels 24 anys de feina a la casa, Khalaf ha demostrat "la seva integritat, determinació i bon judici". "Hi tinc la total confiança que continuarà la missió del Financial Times d'entregar-se al periodisme de qualitat sense por i sense favoritismes", ha dit.

Durant la seva etapa al capdavant del diari, Barber ha supervisat l'allunyament del model de publicitat impresa que ha sostingut les bases del negoci del Financial Times durant més d'un segle, i ha construït una estratègia de publicació digital que ha atret un públic de més d'1 milió de subscriptors.

El Financial Times pertany des del 2015 al grup Nikkei, l'organització més gran de mitjans de comunicació japonesa, que el va comprar al grup Pearson per 1.30 milions d'euros.

Malgrat el fort descens de les vendes de l'edició impresa, el Financial Times de Barber va tornar als números negres, fins a arribar a obtenir un benefici de quasi 30 milions d'euros l’any passat, i uns ingressos de 446 milions. Les subscripcions representen aproximadament el 60% dels ingressos, i el 70% dels lectors són de fora del Regne Unit.

Més continguts de