Mediaset dóna la sorpresa i emetrà finalment l’Eurocopa per un “preu just”

La cadena emetrà un paquet de 23 partits, un per jornada, inclosos tots els que disputi la selecció espanyola

Fi de la intriga. Després de setmanes d’especulacions, gestualització per part de les cadenes i un pols amb la UEFA, Mediaset ha acceptat emetre l’Eurocopa d’aquest any. Es tracta d’una decisió presa pràcticament a l’últim minut -el campionat comença el 10 de juny- i que es va anunciar ahir, per sorpresa i a última hora, en el marc d’una festa que celebrava Telecinco. L’encarregat d’explicar-ho va ser el conseller delegat de la cadena, Paolo Vasile. Mediaset va ser qui va emetre l’anterior Eurocopa, però aleshores Vasile ho va considerar un “mal negoci”. De fet, Mediaset va anunciar, el 28 d’abril, que  es retirava de la subhasta perquè el preu que es reclamava, a l’entorn de 40 milions d’euros, hauria generat un dèficit de 15 milions. Diverses fonts, però, ja van considerar aleshores l’anunci de renúncia com una escenificació de cara a la negociació final. En tot cas, es dóna per fet que la rendibilitat de l’Eurocopa -al marge de la imatge de marca- dependrà del paper del combinat espanyol.

Mediaset emetrà un paquet de 23 partits, un per jornada, inclosos tots els que disputi la selecció espanyola, i també el partit inaugural i la fase final del torneig. Queda pendent que alguna televisió de pagament es decideixi a comprar els partits restants. L’import de l’operació no s’ha fet públic. Mediaset, però, titula la seva nota de premsa “El preu és just” per posar èmfasi en el fet que ha sigut la UEFA la que finalment ha rebaixat les pretensions inicials. 

Més continguts de