Mèdia 19/12/2016

'La Marató' perd audiència

El programa solidari va tenir 290.000 espectadors de mitjana durant tot el dia, la xifra més baixa dels últims anys

Ara
2 min
Helena Garcia Melero entrevista Robert de Miguel durant 'La Marató'

BarcelonaEl marcador final de 'La Marató' d'aquest diumenge va ser de 8.490.607 euros, el quart més alt de la història del programa –i que encara no és definitiu, ja que s'hi poden fer donacions fins al 31 de març. En canvi, l'audiència no va ser tan fidel a la iniciativa solidària de TV3, que ha mantingut la tendència a la baixa de les últimes edicions i es va situar en 290.000 espectadors i un 14% de quota de pantalla de mitjana al llarg de les més de 15 hores que va durar.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Aquest resultat suposa un descens de 21.000 persones en relació amb l'any passat i de 169.000 des del 2013, quan va assolir la millor xifra dels últims anys, amb 459.000 seguidors i un 21,1% de 'share'. De fet, l'audiència d'aquest any és la més baixa de 'La Marató' com a mínim des del 2010.

El futbol va ser un dels elements que va complicar les coses al programa de TV3. Ja al matí, una franja en què 'La Marató' no sol tenir competència, la final del Mundial de Clubs entre el Reial Madrid i el Kashima japonès la va fer caure al segon lloc durant més de dues hores. El matx, emès per La 1 i Teledeporte, va tenir 271.000 seguidors i un 20,6% de quota a Catalunya, i durant la pròrroga es va enfilar fins als 382.000, amb un 24,2% de 'share', de manera que es va situar al tercer lloc del rànquing diari, just darrere dels 'Telenotícies'.

Durant bona part de la tarda, com és habitual els festius, es va imposar el cinema d'Antena 3, i durant el 'prime time' aquesta cadena va tornar a ser la preferida pels espectadors, gràcies a la pel·lícula 'Al filo del mañana', que va reunir 367.000 persones, amb un 12,7% de 'share', i va ocupar el quart lloc del dia. També a la nit, el Barça-Espanyol de Lliga va ser una competència important per a 'La Marató': malgrat emetre's només el canal de pagament Movistar Partidazo, el matx va ser la setena emissió més vista de la jornada, amb 339.000 seguidors i un 10,8%.

Malgrat tot, 'La Marató' va aconseguir situar-se a l'onzè lloc del rànquing, una posició especialment remarcable per a un programa tan llarg, i va permetre a TV3 liderar còmodament el diumenge, amb una quota global del 13,5%.

stats