Sky accepta vendre’s a Murdoch per 14.000 milions d’euros

Està previst que l'operació es tanqui durant l'any que ve

El conglomerat de mitjans de comunicació nord-americà 21st Century Fox, propietat de Rupert Murdoch va tancar ahir un acord per comprar la plataforma de televisió de pagament britànica Sky per 14.000 milions d’euros. Està previst que la transacció es completi abans d’acabar el 2017. Al Regne Unit, l’empresari australià ja controla, a través del grup NewsCorp, els diaris The Times, The Sunday Times, The Sun i l’emissora TalkSport.

Fa sis anys Sky va rebutjar una oferta de Murdoch. En aquella ocasió, l’operació va quedar truncada arran de  l’escàndol de les escoltes telefòniques del diari News of the World, propietat també del magnat australià, que va esclatar l’any següent. Ara, amb l’adquisició de Sky, el magnat també serà propietari de canals de televisió de pagament a Alemanya i a Itàlia, a més del Regne Unit.

De fet, Sky és l’empresa d’entreteniment líder d’Europa. La plataforma televisiva té prop de 22 milions de clients i una plantilla de treballadors que supera les 30.000 persones. A més, és el principal inversor europeu en contingut televisiu.

Més continguts de