TV3 perd la Champions després de 9 anys

La UEFA ha atorgat a Mediapro els drets d'emissió fins el 2021

Després de 9 anys comptant amb la competició més atractiva del futbol, TV3 deixarà de poder oferir els partits de la Champions a partir de la temporada 2018/2019. La UEFA ha exclòs la candidatura que presentaven conjuntament Antena 3 i el canal públic català, segons han confirmat a l’ARA fonts de la Corporació. Finalment, la UEFA ha atorgat a Mediapro els drets d'emissió de la Champions League i l'Europa League per les temporades 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021, segons ha avançat Europa Press. 

D'aquesta manera, el paquet d'emissió de tots els partits en competició s'explotaria en canals de pagament i només quedaria un any per poder seguir els campionats en televisions en obert.Tot i així ni la UEFA ni Mediapro han confirmat el resultat de la subhasta dels drets. 

L’últim cop que es van subhastar els drets de la Champions va ser Mediapro qui els va obtenir, però amb TV3 i Antena 3 com a associats, de manera que els partits de dimecres s’oferien en tancat, mentre que els de dimarts eren en obert, simultàniament a tots dos canals, cadascun amb una llengua diferent. En el cas del pagament, Mediapro va vendre tot el seu futbol -incloent-hi la Lliga i Champions de tres anys- a Movistar per 2.400 milions d’euros.

Per a la present convocatòria s’havia seguit un esquema similar. Però el procés de subhasta tenia dues rondes i, després dels primers tràmits, Mediapro va decidir seguir per lliure. Fonts del sector expliquen que els preus de la Champions han pujat aquest cop a l’entorn d’un 30% i que això empeny els drets de manera inevitable cap al pagament, ja que les quantitats aportades difícilment es poden recuperar només amb l’explotació publicitària dels partits.

Altres candidatures que han quedat també descartades són les de TVE i Mediaset, tot i que només volien optar a un partit setmanal en obert (i descartaven cap aliança amb un operador de pagament). Amb la present fórmula de la Champions només per pagament, Espanya se suma als principals grans mercats europeus com Alemanya, el Regne Unit, França i Itàlia, on la Champions només s’emet a les plataformes d’abonats per subscripció.