Mèdia 29/01/2015

TVE vol una ‘sitcom’ per salvar la tarda i impulsar el ‘Telediario’

El canal públic preveu omplir amb sèries la sobretaula i el vespre

Albert Castellví Roca
3 min
El director de Televisió Espanyola, José Ramón Díez, busca fórmules per corregir la dinàmica negativa que La 1 arrossega des de fa anys a la tarda.

BarcelonaTelevisió Espanyola té des de fa anys un greu problema d’audiència a la tarda, que ha intentat resoldre amb nombroses remodelacions de la graella, cancel·lacions de programes i estrenes que han quedat lluny de l’objectiu esperat. Però la direcció de la cadena pública continua buscant una fórmula que li permeti començar a remuntar en aquesta franja, i ara es planteja apostar fort per la ficció, no tan sols a la sobretaula sinó també al vespre, just abans de l’inici de la segona edició del Telediario.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons avançava ahir El Mundo, TVE busca una sitcom d’emissió diària i d’entre 30 i 45 minuts de durada per omplir la franja prèvia a l’informatiu, ocupada des de fa vuit mesos per l’espai de meteorologia Aquí la Tierra, que de mitjana no arriba al 7% de quota de pantalla a tot Espanya. Aquesta nova proposta de ficció hauria de complir un doble objectiu. D’una banda, permetre a La 1 guanyar competitivitat davant els concursos que emeten a aquella hora Telecinco i Antena 3, que obtenen, respectivament, un 18% amb Pasapalabra i un 12,4% amb ¡Boom!. De l’altra, la sèrie hauria d’arrossegar part dels seus espectadors cap al Telediario, que els últims dos anys i mig ha perdut dos punts de quota i ha passat d’un lideratge còmode -i ininterromput durant 56 mesos- a ocupar la tercera posició.

Entre les propostes que la direcció té sobre la taula per omplir aquest espai hi ha Por fin es lunes, un projecte de la productora Doblefilo que precisament la setmana passada es va presentar al mercat de televisió Natpe, celebrat a Miami, per oferir-lo també al mercat internacional. La sèrie té similituds amb Camera café -emesa per Telecinco entre el 2005 i el 2009-, ja que explica el dia a dia dels treballadors d’una oficina que s’han d’adaptar a l’arribada d’un nou cap.

Més enllà d’aquesta sitcom, La 1 té previst introduir dues produccions de ficció més a la seva graella de tarda durant aquest any. Es tracta de Seis hermanas i Acacias 38, dues telenovel·les ambientades a principis del segle XX en les quals ja s’està treballant des del desembre. Aquestes dues sèries hauran de cobrir la franja de sobretaula, i TVE té l’esperança que facin esborrar, d’una vegada per totes, el record d’ Amar en tiempos revueltos.

La desaparició d’aquesta sèrie, el novembre del 2012, per traslladar-se a Antena 3 -on es va convertir en Amar es para siempre - va marcar simbòlicament l’inici de la travessia del desert per a les tardes de La 1. L’intent de recórrer a Toñi Moreno per mantenir vives les sobretaules -primer amb Entre todos i posteriorment amb T con T - va fracassar, i des de fa dos mesos la franja ha quedat en mans de telefilms internacionals a l’espera de l’arribada de les noves produccions.

‘El legado’ no enganxa

Fins ara, l’última incorporació a la tarda -en aquest cas, al tram final- ha sigut el concurs El legado, que presenta Ramón García des de la setmana passada i que, de moment, està fent aportacions molt discretes als resultats de la cadena. De mitjana, l’espai acumula 734.000 espectadors i un 5,9% de share al conjunt de l’Estat, i la tendència és més aviat a la baixa.

‘Hit. La canción’, a la matinada per culpa dels mals resultats

La paciència de TVE amb Hit. La canción ha durat només quatre setmanes: a partir d’aquest dissabte, el concurs musical que presenta Jaime Cantizano deixarà el prime time i començarà pocs minuts abans de la mitjanit. De fet, la decisió de TVE no ha sigut cap sorpresa, ja que els resultats d’audiència del programa no eren gens bons. L’estrena, el 2 de gener, ja va quedar curta, amb menys d’1,5 milions d’espectadors i un 8% de share, i immediatament la cadena va traslladar-lo als dissabtes. Però això no va resoldre el problema: des de llavors, l’espai ha anat perdent seguidors en cada entrega, i la setmana passada ja només en va obtenir 979.000, que li van atorgar un 5,4%. Hit. La canción celebrarà aquest dissabte la semifinal, i la setmana que ve s’acomiadarà.

stats