Atresmedia vol tenir un canal més a partir de l’any que ve

Pretén recuperar la llicència de GolT i estudia posar-hi una oferta infantil

Albert Castellví Roca
11/02/2015

Barcelona“Explotarem un nou canal l’any 2016”. Aquest és l’objectiu que s’ha fixat Atresmedia, segons revelava dilluns el seu conseller delegat, Silvio González, en una entrevista al diari El Economista. El propòsit d’incrementar la presència a la TDT és ambiciós, però el grup -que actualment opera Antena 3, La Sexta, Neox i Nova- podria aconseguir-ho, fonamentalment, per dues vies.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

D’una banda, hi ha la possibilitat que Atresmedia s’adjudiqui alguna de les quatre o cinc noves freqüències que el govern espanyol s’ha compromès a treure a concurs, durant aquest trimestre, per omplir l’espai que ha quedat buit arran de la liberalització del dividend digital i la consegüent reestructuració de l’espectre radioelèctric. En cas que el grup no obtingui cap d’aquests nous canals, l’altre camí al qual podria recórrer, i que el mateix González deixava obert a l’entrevista, és recuperar la llicència que el grup té llogada a Mediapro perquè hi emeti el canal de pagament Gol Televisión. De fet, ell mateix ja havia posat sobre la taula aquesta possibilitat l’abril de l’any passat, quan, en un acte amb analistes i inversors, va avançar que el grup recuperaria la gestió d’aquest canal “com a molt tard el desembre del 2015”. En aquella ocasió Mediapro ja va mostrar la seva oposició a aquest plantejament “unilateral” i va recordar que té “un contracte en vigor” que “estableix els mecanismes necessaris per a la seva renovació a partir del 2016”, i va subratllar que tenia “la intenció de fer servir aquests mecanismes”.

Cargando
No hay anuncios

En tot cas, més enllà de la fórmula que finalment permeti a Atresmedia aconseguir aquest nou canal, l’altra incògnita que s’obre és amb quins continguts l’omplirà. Segons González, aquesta decisió encara no s’ha pres, però s’estan avaluant dues opcions. La primera consistiria a recuperar una de les tres ofertes que el grup va perdre el maig de l’any passat, quan el Tribunal Suprem va obligar a clausurar nou canals de la TDT que el govern espanyol havia adjudicat sense concurs l’estiu del 2010. Això permetria a Atresmedia tornar a tenir o bé un canal específic per al públic masculí (Nitro) o un de cinematogràfic (La Sexta 3) o un dedicat a l’emissió de documentals (Xplora).

Però la direcció del grup també es planteja la possibilitat d’explorar un camí nou i crear un canal infantil. Actualment els altres dos grans grups audiovisuals espanyols, RTVE i Mediaset, competeixen en aquest camp -amb Clan i Boing, respectivament- i l’oferta en obert es completa amb Disney Channel i, en el cas de Catalunya, el Super3. Atresmedia, en canvi, no ha tingut mai un canal orientat específicament a la canalla, per bé que el 2013 va estrenar l’espai Neox Kidz, una franja de continguts infantils que ocupa la graella de Neox cada matí -de 7.00 a 9.00 de dilluns a divendres i de 8.00 a 14.00 els caps de setmana-. El grup en feia una valoració molt positiva la setmana passada i destacava que el 7,5% de share que va obtenir al gener entre els nens és el millor resultat de la temporada.