EL RADAR

Ciència i xarxes socials es troben al CCCB per discutir el seu futur

Jaume Portell
21/02/2014

Tecnologia, ciència i xarxes socials van citar-se ahir al CCCB amb l’objectiu de mostrar com optimitzar la transmissió d’informació científica, en un acte que formava part de la Social Media Week de Barcelona. Amb el títol Internet i les eines de Social Media en la comunicació de la ciència, la ponència va girar al voltant dels usos que les xarxes socials poden tenir a l’hora de parlar d’aquest camp.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Gabriela Bolognese, directora de productes i continguts de Yahoo Espanya, va destacar la importància de “satisfer els problemes del públic”. Mantenir la qualitat és, però, un repte que segueix sobre la taula dels mitjans i les webs, i Bolognese va citar el cas de Yahoo, en què diverses publicacions científiques han tingut èxit entre els usuaris -suposen un 20% de les visites totals del cercador-. Javier Casares, expert en SEO, va mostrar la seva web com a exemple de simplicitat. Més enllà de la qualitat del contingut, els creadors s’han de centrar, segons ell, a complir els estàndards dels buscadors per dirigir-se al públic que vulguin. Per la seva banda, Ouali Benmeziane, fundador de WebCongress, va remarcar la importància de la tecnologia en la vida quotidiana i va marcar les rutines diàries com les pròximes fonts d’aplicacions exitoses. La visió científica la va aportar Jordi Villà-Freixa, director de l’Escola Politècnica Superior de la UVic: “Els científics han estat a l’avantguarda de l’ús de la tecnologia, però som mals comunicadors perquè som massa autoreferencials”, va reflexionar. Finalment, Mark Frankel, director de Social Media de la BBC, va parlar de la necessitat de connectar amb el públic, i va mencionar la Primavera Àrab com a punt clau per entendre la relació mitjans-societat a través de les xarxes. Àlex Gutiérrez, cap de Mèdia de l’ARA, va presentar l’acte.