Eduardo Mendoza és el 'Rar' d'aquest diumenge
L'escriptor, que acaba de publicar la novel·la 'El secreto de la modelo extraviada', protagonitza un número farcit de referències literàries
Barcelona“Després de publicar 'La verdad sobre el caso Savolta' es van dipositar moltes esperances en mi. Llavors vaig escriure 'El misterio de la cripta embrujada' i em van donar per inútil i em van deixar tranquil”. Aquesta és una de les confessions que va fer Eduardo Mendoza durant la llarga entrevista exclusiva que va mantenir amb el periodista Antonio Lozano i que el 'Rar' inclou íntegrament en el número d'aquest diumenge.
Durant l'entrevista, l'escriptor barceloní també va parlar del seu amor per la llengua (“saber que qualsevol cosa es pot dir de dues maneres diferents em sembla un excel·lent punt de partida per a la vida”), del futur incert de la novel·la com a gènere (“ha esgotat el seu cicle, tant si es tira per la via realista com per l’experimental”) i de l'actual situació política a Catalunya (“em sorprèn la rapidesa i la facilitat amb què la gent pren partit o s’atrinxera en una opinió donant la seva ànima a la unitat d’Espanya o a la independència de Catalunya”).
A banda de l'entrevista, al 'Rar' d'aquest diumenge també hi trobareu:
- Xavier Moret ressegueix els passos d’Onofre Bouvila, el protagonista de ‘La ciudad de los prodigios’, i ens descobreix la Barcelona eufòrica que va créixer entre 1888 i 1929 a l’escalf de les dues grans exposicions.
- Mario Camus va triar Emma Suárez per interpretar la Delfina en la versió cinematogràfica que va fer el 1999 sobre ‘La ciudad de los prodigios’. Núria Vidal signa un perfil de l'actriu, musa de Medem i ara també d'Almodóvar.
- El 1973 Mendoza va entrar a treballar com a intèrpret a l’ONU. ¿Una de les missions més destacades? Fer que s’entenguessin Felipe González i Ronald Reagan. Expliquem les interioritats de la vida dels intèrprets.
- Jove model de cognom estranger establerta a la Barcelona preolímpica. La descripció encaixa amb Olga Baxter, la misteriosa desapareguda de l’última novel·la de Mendoza, però també amb Tammy Donohoe, musa de Valentino i deessa de les passarel·les dels anys 80. L'entrevistem.