Premsa

L’AMI llança la campanya "El teu poder és estar informat" per protegir el periodisme

L'entitat gremial recorda que no tota informació és periodisme

Un quiosc barceloní
ARA
18/12/2025
2 min

BarcelonaL’Associació de Mitjans d’Informació (AMI), d’abast estatal, ha impulsat una iniciativa de conscienciació ciutadana que subratlla la importància de la informació rigorosa i el periodisme professional com a pilars essencials de la democràcia i, per tant, de la llibertat individual i col·lectiva. Amb el lema “El teu poder és estar informat”, els anuncis exhortaran els ciutadans a protegir el dret a la informació, de la qual en són els beneficiaris.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La campanya, que s'expressarà en diferents suports, busca potenciar una idea força central: que la informació no és un luxe ni un producte accessori més dins del magma de consum digital contemporani, sinó la matèria primera amb la qual es defensa un dret fonamental reconegut a les democràcies avançades. I recorda que “allà on la informació es degrada, es manipula o es dilueix entre el soroll, la capacitat dels ciutadans per prendre decisions lliures i conscients es debilita”. Per això l’AMI –de la qual forma part l’ARA– reivindica que una societat més lliure, més crítica i més resilient enfront de la manipulació és una societat on abunda un periodisme de qualitat.

Segons explica l’entitat, la campanya neix del neguit d’una constatació: “La sobreabundància de missatges no sempre es tradueix en millor informació i pot arribar a erosionar el mateix dret a estar informat si no es protegeixen la qualitat, la independència i la credibilitat de les fonts”. Per tant, els missatges il·luminen una qüestió primordial: “No tota informació és periodisme, ni tot contingut informatiu garanteix el dret a la informació”. L’AMI recorda que el periodisme professional es defineix pel seu mètode, per una ètica deontològica i per la vocació de servei públic. Implica verificar els fets, contrastar les fonts, contextualitzar els esdeveniments i assumir responsabilitats, una feina “que no sorgeix de manera espontània o gratuïta”.

stats