Què és el més cercat ara mateix a Google? El cercador renova Google Trends i el presenta a Barcelona

Inclou més dades que mai i informació en temps real de 28 països però no d'Espanya, a causa del cànon AEDE

El dia de les eleccions del 24 de maig Barcelona va guanyar Madrid, com a mínim en cerques a Google: la vencedora catalana de les eleccions municipals, Ada Colau, va ser més cercada que no la que ha esdevingut alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena. Això  es pot comprovar amb un sol cop d'ull amb el nou Google Trends, el portal que permet veure l'evolució de les cerques a Google i saber què és tendència al cercador.

Google Trends s'acaba de renovar a fons, amb moltes més dades que no abans i més precisió, i inclou informació en temps real –bé, informació d'Espanya en temps real encara no–. Aquest migdia el director del News Lab de Google, Steve Grove, i l'editor de dades de Google, Simon Rogers, han fet la presentació mundial del nou portal a Barcelona, en el marc del congrés mundial d'innovació en periodisme que es fa aquests dies a la ciutat, el GEN Summit. És la renovació més important de Google Trends des que es va posar en marxa el 2007.

El nou Google Trends inclou moltes més dades de cerques de manera que si abans, en alguns casos, deia que no hi havia prou informació per mostrar resultats de moltes cerques, ara això no hauria de passar. De fet és molt detallat i es pot veure com, per exemple, la setmana passada  qui va guanyar la cursa de cerques entre Colau i Carmena no va ser cap de les dues... va ser el fugaç regidor de Cultura de Madrid Guillermo Zapata, a causa de la polèmica dels tuits que havia fet fa quatre anys. 

Trends permet veure quines històries són tendència en aquest precís instant a 28 països però no a Espanya. Grove ha explicat a Barcelona que si Espanya no és encara a la llista és, en part, a causa del cànon AEDE –o taxa Google–, que va dur l'empresa a tancar Google News al territori estatal. Tot i que Espanya no surt a la llista de 28 països no vol dir que no es puguin analitzar les cerques que s'hi han fet a través del cercador de Google Trends, però no hi ha informació en temps real.

A Google s'hi fan 3.000 milions de cerques cada dia i tenir-hi accés en temps real permet veure què interessa als internautes a cada moment. És una quantitat d'informació inimaginable que pot servir per explicar històries periodístiques, han explicat Grove i Rogers. Segons ha dit Grove, ara ells posen a disposició dels periodistes una part de tota aquesta informació, però seran els informadors els que hauran de pensar com la poden fer servir per explicar històries. Tot i així, el News Lab de Google mateix ja mostra alguns exemples de quina mena d'històries es poden explicar al capdamunt de la web de Google Trends.

Més continguts de