NOU FORMAT
Mèdia 21/05/2013

Els monòlegs a dues bandes s'imposen al BARTS

Risto i Corbacho aixequen l'ànim d'un públic fidel

Joan Callarissa
3 min
Els monòlegs a dues bandes s'imposen al BARTS

Barcelona.L'un de negre i l'altre de blanc van encarnar millor que mai el yin i el yang de l'humor al teatre BARTS de Barcelona ahir a la tarda. En ple paral·lel, el publicitari Risto Mejide i l'humorista José Corbacho van encaixar l'un amb l'altre per sumar la tercera posada en escena del projecte que s'han empescat Andreu Buenafuente i Albert Om per distreure un públic àvid de somriures però no a qualsevol preu. Res a veure amb l'humor de varietats d'aquella avinguda anys enrere.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La vetllada començava amb una pregunta que apostava a cavall guanyador. "Quants heu vingut a les dues anteriors edicions d'Instint?", preguntava José Corbacho. Una qüestió a la qual el públic responia orgullós aixecant la mà de manera majoritària. I és que resulta que el format agrada i el públic torna a pagar els 10 euros que costa gaudir-ne. Ahir feien cua ben abans de l'hora per arribar puntuals a la classe magistral de Risto Mejide sobre com crear una marca personal. El va ajudar l'agitador i -ahir més que mai- presentador totterreny José Corbacho. L'objectiu era fer una "apologia de la raresa" predicada per Mejide, que va ser presentat per un vídeo còmic com un ésser estrany que, com deia Corbacho, "necessita afecte".

Aquesta posada en escena tenia com a rerefons la matèria en què Mejide és expert, el màrqueting. A partir d'aquí, tots els exemples i totes les comparacions tenien l'objectiu últim de desfermar les rialles del públic, cosa que van aconseguir a bastament. Sobretot, quan se'ls feia referència directa, cosa que passava ben sovint. Amb José Corbacho entre el públic, tal com es podia esperar.

Risto, mentre el seu partner anava fent apunts còmics com l'alumne que va fent bromes sobre tot el que diu el professor, va exposar els set punts a tenir en compte per crear-se una bona marca personal i triomfar.

D'entre tots els punts, va ser molt clar a qualificar l'honestedat com a clau per crear una marca sòlida. Els exemples d'honestedat, tots molt pop, eren Jordi Évole, el cuiner Alberto Chicote i el polític Sánchez Gordillo. "Han fet de l'honestedat bandera perquè és el que la societat reclama", deia Risto. També va parlar de l'empatia com a clau de volta d'una marca solvent. Així, va recordar a un públic atent que si no es posen al lloc de l'altre serà difícil aconseguir cap èxit. Per fer-ho entenedor, en va posar com a exemples marques amb noms poc adequats. Els que més rialles van despertar: Clínica Muerte, Ferreteria Maricón i Parc Infantil Zorrilandia.

Mejide va apuntar també a l'enginy per destacar i ser un triomfador en la creació d'una marca. Per fer-ho, va fer servir una frase molt curta i contundent: "S'ha de substituir el que et falta amb el que et sobra". I, per il·lustrar-ho, un YouTube d'un jove que es va fer famós cantant una cançó sense tenir ni la veu ni l'aspecte que es pressuposen als ídols musicals. Tot i això, l'exemple que va provocar el somriure col·lectiu va ser el d'un bar que feia les mateixes tapes que tots els altres però que va rebatejar els choricillos com a urdangarines .

La d'ahir era la tercera edició de les conferències Instint al teatre BARTS. Una proposta que haurà de seguir alguns dels consells de Mejide per aconseguir que la gent sàpiga de què es tracta. No obstant, sembla que a poc a poc va arribant al públic i que la varietat de les parelles seleccionades anirà estenent-ne l'èxit.

En les dues anteriors, la monja Teresa Forcades i Ferran Adrià van fer parella sobre l'escenari amb Albert Om i Andreu Buenafuente. Els pròxims, la periodista Ana Pastor acompanyada de Jordi Évole. Una barreja que ja es pot imaginar per on anirà. De fet, ahir ja van començar a preparar el terreny a aquests flagel·ladors dels polítics. Mejide no va perdre l'oportunitat de fer gatzara amb un vídeo de Rajoy quan parlava de l'honestedat.

stats