Guardons

Oberta la convocatòria del VI Premi María Luz Morales de periodisme feminista

S'hi poden presentar candidatures fins al 10 de juny

María Luz Morales
ARA
09/02/2023
2 min

BarcelonaL'Observatori Cultural de Gènere i l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, amb la col·laboració de l'ARA, han convocat una nova edició, la sisena, del Premi María Luz Morales, dedicat al reconeixement de treballs periodístics de caràcter feminista. El guardó, que fa honor amb el seu nom a qui va ser directora de La Vanguardia i primera dona directora d'un diari d'abast estatal, vol incentivar treballs periodístics al voltant de l'empoderament de les dones i els feminismes.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El jurat concedirà un premi i un accèssit, que s'atorgaran a treballs periodístics breus tant en suport paper, digital o audiovisual (s'hi inclouen podcasts, vídeos o webdocs). Pot optar al premi qualsevol treball sobre temàtica feminista o d'empoderament de la dona publicat durant el 2022 en un mitjà estatal. No hi ha restriccions per qüestions de llengua: s'hi poden presentar treballs en català, castellà, gallec i èuscar. El premi està dotat amb 2.000 euros i l'accèssit amb 1.000 euros. La convocatòria està oberta fins al 10 de juny del 2023 a les 15.00 h i les candidatures s'han de presentar a través de l'adreça observatoricultural@gmail.com, especificant el nom complet de l’autor/a, DNI, adreça postal i un telèfon de contacte. El lliurament es farà públic el 29 de juny, a la CIBA de Santa Coloma de Gramenet. Les bases completes de la convocatòria són aquí.

En aquesta edició, el jurat estarà format per Maribel Cárdenas (directora de polítiques d’igualtat de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet), Esther Vera (directora de l’ARA), M. Àngels Cabré (Observatori Cultural de Gènere), Marta Corcoy (presidenta de l’ADPC, Associació de Dones Periodistes de Catalunya), Rosa Cerarols (directora de la Unitat d’Igualtat de la UPF), Gemma Lienas i Lluís Reales.

stats