Mèdia  /  TV 18/06/2022

TV3 estudia un 'Eufòria' de petit format a la tardor i especials de Nadal

La primera temporada ha aconseguit un notable 'share' del 18,8%

2 min
La final va ser vista per 472.000 espectadors

BarcelonaLes gales d'Eufòria ja són història, però el programa ha sigut un èxit esclatant per a TV3 i la voluntat del canal públic és mantenir viva la flama durant un temps. La mostra més evident són els dos concerts al Palau Sant Jordi que se celebraran els dies 16 i 17 de juliol. Però la direcció de la casa dona voltes aquests dies a com mantenir l'onada viva durant més temps. "Estem contents de l'estratègia transmèdia que hem aplicat i volem aprofitar-ho al màxim, això de partir de la televisió i arribar aleshores a la ràdio, a les xarxes o el mateix concert", explica a l'ARA Sigfrid Gras, director en funcions de TV3.

El debat sobre la continuïtat d'Eufòria recau en el tempo. "No crec que esperem tot un any. Estem buscant la fórmula per no cremar el format però al mateix temps que tingui vida pròpia. Això potser vol dir un spin-off a la tardor de format més petit, algun programa especial per Nadal... i que pugui tornar a principis de l'any que ve", afirma Gras. I afegeix: "Per poc que puguem, ha de créixer de pressupost. Voldríem una escenografia més gran. Si ho compares amb els de la competència, fa el fet, però es queda petit".

L'executiu fa una molt bona valoració d'aquesta primera edició. "Eufòria ens ha donat alegria interna i externa. La gent ha comprat el format i hem pogut recuperar la gent jove, en una època de pressupost molt restrictiu. Hem pogut fer un gran projecte i l'aposta ha superat les expectatives. I parlo d'alegria interna, perquè ha estat estimulant veure la gent jove entrant i sortint de la televisió, els pares esperant els fills...", detalla. Sobre una segona edició, rebutja oficialitzar-ho, però admet que "amb aquestes xifres seria estrany no fer-ho". I es conjura a "plantejar-ho millor" perquè "des del minut u" arribi a tot arreu.

Les dades digitals avalen la necessitat d'anar a pescar l'espectador fora de les pròpies finestres de TV3. Dels 13,5 milions de vídeos que s'han vist a través d'internet, només 3,3 milions han estat visualitzats a la mateixa Corporació, mentre que la majoria –10,2 milions– han estat consumits a Instagram, YouTube o Twitch.

En pantalla, també ha sigut un èxit. De mitjana, el programa ha estat vist per 324.000 espectadors –comptant-hi la fase de càstings– i ha assolit una quota de pantalla del 18,8% que li ha permès dominar les nits de divendres amb comoditat, allà on abans patia per la competència dels programes d'entreteniment d'Antena 3. Entre els nens de 4 a 12 anys, el programa ha fet una quota del 34,7%, per bé que era sobre una base reduïda de 19.000 espectadors. I entre els joves de 13 a 24, també hi havia el mateix públic reduït en termes absoluts (19.000 seguidors), però el share era del 25,8%, que segueix estant molt per sobre de la mitjana del canal.

La final va ser l'emissió més vista, amb 472.000 espectadors, un 29,7% dels que estaven mirant la televisió a aquella hora. I caldria sumar-hi els espectadors que ho van mirar en directe a través d'internet. Encara no estan computats, però presumiblement seran més que els 23.000 que van mirar la gala número 12, la de més seguiment fins ara. En total, 634.000 usuaris han vist algun programa del xou en directe o a la carta als mitjans digitals de la Corporació.

stats