La Guantera

Activitat, el millor repte per a la crisi

JOSEP LLUÍS MERLOS
JOSEP LLUÍS MERLOS Periodista, com en Tintín, però tinc pendent anar a la Lluna

Les vendes de cotxes no passen pel seu millor moment. En una època en què el model de mobilitat està en qüestió, els fabricants d’automòbils busquen noves àrees de negoci i, sobretot, noves maneres de blanquejar la seva imatge davant la societat amb iniciatives innovadores

Del cotxe a la persona

Toyota i Preferred Networks treballen junts per fer robots d’assistència per millorar la qualitat de vida de les persones. Des del 2004 la firma automobilística ha fabricat diversos robots per ajudar persones grans i amb discapacitats. La unió de les empreses busca implantar les seves creacions en l’àmbit de les persones, aprofitant l’experiència en el terreny industrial.

La Nissan més solidària

Els treballadors de les fàbriques de Nissan han recollit més de dues tones d’aliments bàsics, sobretot destinats als infants, com a aportació a la campanya La fam no fa vacances, promoguda pel Banc dels Aliments. L’acció ha quadruplicat la quantitat recollida l’any passat. Actualment, 1,2 milions de persones reben a Espanya l’atenció dels diferents bancs d’aliments.

Seguretat aragonesa

El laboratori d’impactes del Tecnoparc de MotorLand, a Alcanyís, serà el lloc on la Federació Internacional de Motociclisme passarà l’homologació dels cascos per a les competicions. El centre, vinculat a la Universitat de Saragossa, disposa de la tecnologia més moderna per contribuir a la millora de la seguretat dels motoristes a través dels sistemes de mesura i verificació.

El WRC de casa escalfa

Del 24 al 27 d’octubre el RACC organitza una nova edició del Ral·li Catalunya - Costa Daurada, penúltima cursa d’una de les edicions més intenses del Mundial. La prova, l’única del campionat que combina trams de terra i d’asfalt, tindrà la base a Salou i a PortAventura. Toyota aportarà els cotxes per a l’organització i col·laborarà econòmicament amb el club organitzador.

Un Defender altruista

Des de l’any 1954 Land Rover col·labora amb la Creu Roja aportant-li diversos vehicles de la seva gamma. Ara, en ocasió del llançament de la nova generació del Defender, els enginyers de la marca col·laboren amb els tècnics de la institució sanitària en una versió adaptada a les necessitats de la seva tasca. Les proves s’han fet a Dubai, en condicions de duresa extremes.

Ford compra Quantum

L’any 1999 Quantum Signal va començar a treballar amb l’exèrcit americà en el software per conduir vehicles no tripulats des de milers de quilòmetres de distància. Ara Ford l’ha comprat per seguir avançant en el terreny dels cotxes autònoms. L’ús de la tecnologia militar, combinada amb els algoritmes i la intel·ligència artificial, permetran fer grans progressos.

50 anys del Ford Capri

Mentre l’home arribava a la Lluna i Woodstock celebrava el seu llegendari festival, Ford treia al mercat el Capri, un dels seus esportius més emblemàtics. Les tres generacions d’aquest cotxe les van fer a Colònia durant 17 anys. D’allà en van sortir 1.800.000 unitats. Algunes van reeixir força en competició, com la que havia pilotat el barceloní Àlex Soler-Roig.

Connectivitat immersiva

El davantal frontal de l’habitacle del nou Honda-e serà un tauler digital, amb cinc pantalles al servei de l’usuari del primer cotxe totalment elèctric de la marca. L’assistent als conductors està basat en la tecnologia de la intel·ligència artificial, i oferirà tota mena de serveis accessibles a través de la veu. Els usuaris podran connectar-se a distància amb el cotxe amb el mòbil.

Estiu, son i fatiga, enemics de la seguretat

Deu de cada cent persones que moren en accidents de trànsit a l’Estat ho fan per culpa de la son. Els estudis més recents de la DGT indiquen que aquest és un factor que implica entre el 15% i el 30% dels accidents viaris, directament o indirectament. En els últims cinc anys hi ha hagut 20.600 accidents de trànsit amb víctimes per somnolència, de les quals n’han mort 800. Els mesos d’estiu són els més complicats perquè hi ha més mobilitat, però sobretot perquè la calor i els hàbits estiuencs conviden a conduir més tard que en una altra època. La millor manera de combatre la somnolència és evitar les hores de conducció nocturna, no posar-nos al volant si no hem descansat prou, aturar-nos cada dues hores de viatge, no conduir amb una posició massa relaxada (inclinació del seient), ventilar bé l’interior del vehicle, hidratar-se sovint, no fer àpats massa pesants abans d’un viatge llarg i intentar introduir canvis en el ritme de la conducció respectant les normes de circulació. Els fabricants de vehicles cada cop incorporen més sistemes per detectar si ens estem adormint o patim fatiga, i hi ha tota una sèrie d’aplicacions per als telèfons i els rellotges intel·ligents que també ens ajuden a lluitar contra la son.

Un 30% dels compradors no proven el cotxe abans

Segons un estudi de Facebook i la consultora GFK, la decisió de comprar un cotxe és un procés que dura, de mitjana, unes 27 setmanes, donada la transcendència que la inversió té en l’economia domèstica, la segona més important després de la compra de l’habitatge habitual. L’informe CISCO Experiència de clients 2020 indica que el 70% de les transaccions passen per una prova preliminar de conducció abans de concretar la compra. Però, tenint em compte que els futurs compradors visiten una mitjana de quatre concessionaris abans d’adquirir el vehicle, sorprèn molt que tres de cada deu no demanin de provar el vehicle abans de la decisió definitiva.

Més continguts de